دل‌بوسکه: پس از جام‌جهانی کناره گیری می‌کنم

۰۶اردیبهشت،

 دل بوسکه سرمربی سابق تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا، یکی از موفق ترین مربیان در سطح ملی در تاریخ بوده است.

وی موفق شد تیم ملی فوتبال اسپانیا را در سال ۲۰۱۰ به اولین مقام قهرمانی خود در رقابت های جام جهانی برساند. دل بوسکه همچنین موفق شد در رقابت های جام ملت های اروپا یورو ۲۰۱۲ تیم ملی فوتبال اسپانیا را به مقام قهرمانی برساند.

دل بوسکه پس از این که در تیم ملی فوتبال اسپانیا جانشین لوییس آراگونس شد، در هفتاد بازی پنجاه و هشت پیروزی به دست آورده است، این در حالی است که شیوه بازی و پاس دادن تیم ملی فوتبال اسپانیا در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است.

با این حال، این مربی شصت و دو ساله اعلام کرد پس از رقابت های جام جهانی آینده که سال ۲۰۲۴ در برزیل برگزار خواهد شد، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

دل بوسکه گفت :« آخرین مسئولیت من به عنوان سرمربی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل خواهد بود».

با این حال، دل بوسکه خاطر نشان کرد این کناره گیری نمی تواند به معنی پایان نقش وی در فوتبال باشد.

وی افزود :« شاید پس از کناره گیری از مربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا، به ارتباط با فدراسیون فوتبال اسپانیا ادامه دهم و نقش یک نماینده را ایفا کنم ».

از دل بوسکه در خصوص شکست های چهار بر صفر و چهار – یک تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند آلمان سوال شد، اما وی این موضوع را که این شکست ها به معنی پایان سلطه اسپانیا و برخاستن آلمان به عنوان قدرت برتر در فوتبال است، رد کرد.

با این حال، وی اذعان کرد آلمان نامزد خوبی برای قهرمانی در جام جهانی آینده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مادرید، دل بوسکه در خصوص تیم ملی فوتبال برزیل نیز گفت شیوه بازی فوتبال برزیل را تحسین می کند و افزود تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۴، مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت ها خواهد بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.