دمای خوزستان از مرز ۵۰ درجه هم می گذرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از کشور خبر داد. 

 مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و دامنه‌های مرکزی زاگرس رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

 وی با اشاره به این که در روز یکشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب پدیده باد و گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، افزود: تا روز سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور نیز شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود و در منطقه زابل طوفان شن رخ خواهد داد. 

 امیدوار شهری به اطلاعیه ویه سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: بر این اساس همچنان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش موقتی باران با رعد و برق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که شدت آن از روز شنبه کمتر خواهد بود. 

 وی افزود: طی هفته جاری سرعت باد در مرزهای شرقی کشور افزایش می‌یابد و سبب ایجاد گرد و خاک در جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود که در شهر زابل طی این مدت بویژه از اوایل شب تا ظهر روز بعد توفان شن و خاک رخ خواهد داد. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای ایلام، خوزستان و جنوب کرمانشاه گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 از سوی دیگر در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهی وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

 وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آذربایجان شرقی و اردبیل نیز با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.