دنبال مقصر باخت در روسیه نباید بود/ در مورد تیم ملی بی انصافی نشود

۲۳خردادماه،

کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان گفت: متاسفانه ما مسابقات لیگ جهانی را طبق قرعه با تیمی سخت و قدرتمند آغاز کردیم.

سعید معروف در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در آغاز مسابقات لیگ جهانی متاسفانه ما به قوی ترین تیم حاضر در این پیکارها خوردیم و بازی بسیار سختی را انجام دادیم ولی به طور قطع در بازی های بعدی حضور موفقی خواهیم داشت.

کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان
در پاسخ به این سوال که تاثیر بازی تدارکاتی با تیم ملی بلغارستان چقدر بود گفت: اگر ما در این اردوهای تمرینی شرکت نمی کردیم با شرایط بسیار بدی در مسابقات لیگ جهانی شرکت می‌کردیم به طور کلی بازیهای تدارکاتی با بلغارستان تاثیر بسزایی روی رشد فنی ملی پوشان داشت در طول دیدار با روسیه هم اگر دو ست را خوب بازی کردیم و نتیجه یک ست را به نفع خود رقم زدیم حاصل بازی تدارکاتی در بلغارستان بود.

*۲۰ بار دیگر به مصاف روسها برویم ۱۹ بار می بازیم

کاپیتان تیم ملی والیبال در خصوص ضعف تیم در دریافت مقابل روسیه اظهار داشت: نباید از نظر فنی در این دیدارها به دنبال مقصر خاصی بوده تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی در مسابقات لیگ جهانی و بازی با روسیه برای کسب هر یک پوئن زحمت کشیدند.

معروف گفت: به طور کلی تفاوت والیبال ایران و روسیه زمین تا آسمان است سیستم والیبال انها نه تنها با ما بلکه با بسیاری از کشورهای قدرتمند در والیبال فرق می کند با توجه به این مسائل ما ۲۰ بار دیگر هم به مصاف روس ها برویم نتیجه ۱۹ بازی را واگذار می کردیم تمامی بازیکنان حتی ذخیرهها برای تمامی پوئن های کسب شده در این دو دیدار مقابل تیم ملی روسیه جنگیدند با توجه به این مساله نباید در خصوص عملکرد فنی تیم ملی بی انصافی کرد.

*رهبری تیم کار سختی نبود

معروف که در این مسابقات لیگ جهانی برای اولین بار به عنوان کاپیتان رهبری تیم را برعهده گرفته بود در این خصوص اظهار داشت: والیبال یک ورزش گروهی است ولی در این دیدار ها تمامی ملی پوشان به وظایف خود آگاه بوده و همگی به دنبال یک هدف در یک جهت مشخص و واحد بودیم.

*۲ ماه در اوج بودن کار سختی است

وی خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر مسابقات لیگ جهانی و دیگر پیکارهای جهانی بسیار متفاوت است به طوری که برای یک رویداد تیم ۲ الی سه ماه تمرین کرده و یک هفته درگیر رقابت های مربوطه می شود ولی شرایط لیگ جهانی، همانند وضعیت مسابقات لیگ باشگاههای کشور است و بازیکن باید حداکثر ۲ ماه خود را در حالت اوج آمادگی حفظ کند که این مساله کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: تعداد سفرهای لیگ جهانی بسیار زیاد و مسافتها طولانی است به طور مثال تیم باید پس از بازی با کوبا به روسیه رفته سپس در تهران حاضر شود.
با توجه به این تفاسیر ملی پوشان ایرانی هم می‌توانند امادگی خود را در شرایط سخت حاکم بر مسابقات لیگ جهانی حفظ کنیم.

*انتظار کسب نتیجه منطقی نیست

کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: ما برای راهیابی به مسابقات لیگ جهانی چهار سال زحمت کشیدیم حال نباید در سالهای اول و دوم حضورمان در این پیکارها دنبال مقام باشیم این توقع به هیچ عنوان منطقی نیست ما به طور قطع می توانیم در سنوات آینده جایگاهمان را در لیگ جهانی ارتقا دهیم.

*بهره برداری از روس ها به طرز فکر منوط می شود

پاسور تیم ملی والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: بازی با روسیه برای ما بسیار آموزنده بود بهره برداریهای فنی از این دو دیدار برای هر بازیکن بستگی به طرز فکر آنها دارد به طوری که هر کسی نکات خاصی را از این دیدار برداشت کرد.

*در هیچ پوئنی ناامید بازی نکردیم

معروف خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در این دوره از مسابقات این بود که بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در هیچ پوئنی ناامید بازی نمی کردند به هیچ عنوان مقابل روسیه با وجود آنکه می‌دانستیم نتیجه را واگذار می کنیم ولی دست و پا بسته نبودیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.