دنیا مالی: آقایان فکر می کنند با یک آدم کم سن و سال طرف هستند ؛ جلویشان می ایستم

عصر ایران ورزشی- احمد دنیامالی، رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی که برای نجات یافتن ورزش ایران از تعلیق، پذیرفت تا به عنوان رئیس فدراسیون پای نامه ها را امضا کند، امروز در یک کنفرانس خبری به بیان برخی از ناگفته های خود پرداخت و از اراده ای برای “زدن” بلند قد های ورزش ایران خبر داد. او مسائلی که امروز دامنگیر روسای غدراسیون ها و ورزش ایران شده است را “تاوان” سکوت مسئولان در زمان برکناری افرادی نظیر دادکان دانست.

در جریان این نشست ، خبرنگاری از دنیا مالی پرسید: آیا این خبر که به دلیل احتمال شرکت احمدی نژاد در انتخابات کمیته ملی المپیک، ممکن است این انتخابات به درخواست I.O.C ، بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، صحت دارد؟

دنیا مالی در پاسخ به این سوال به ایرادی کلی اشاره کرد و گفت: “به دلیل طول دوره ریاست در کمیته ملی المپیک، همواره ما بعد از تغییر دولت ها با روسای کمیته المپیکی روبرو هستیم که تازه چند ماه است روی کار آمده و با سیاست و تفکر دولت جدید هم همسو و هماهنگ نیست و همیشه یکی از دوره های ما با دولت جدید منطبق نیست.”

او با بیان اینکه مجمع کمیته ملی المپیک این قابلیت را دارد که از I.O.C بخواهد که ترم کمیته ملی المپیک یا طولانی تر شود یا انتخابات کمیته ملی بعد از انتخابات ریاست جمهوری باشد، افزود: بعید می دانم I.O.C به این شکل وارد شود که از الان بخواهد نسبت به احتمال ریاست احمدی نژاد در کمیته ملی المپیک واکنش نشان دهد. ضمن اینکه این اتفاق معمولا در کشورهایی می افتد که رئیس جمهور در آغاز کار خود است و می تواند یک یا دو دوره کار کند و همزمان رئیس کمیته ملی المپیک هم باشد. اما این دولت که کمتر از یک سال به پایان کارش زمان باقیست و تا چند ماه دیگر که قرار است انتخابات کمیته ملی برگزار شود، عملا حضور رئیس جمهور در حالیکه چند ماه بعد دولتی دیگر روی کار خواهد آمد، معقول به نظر نمی رسد.

دنیا مالی خاطر نشان کرد: درباره کمیته ملی المپیک هنوز هشداری نرسیده اما نامه هایی که برای جلوگیری از برگزاری مجمع ۹ فدراسیون دادند، آلارم هایی بود که بعد از المپیک نتایج آن روشن می شود.

وی در ادامه به شرایط پیشنهادی وزیر ورزش برای بازگشت دنیا مالی به فدراسیون اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که داشتیم بحث ما صرفا درباره بازگشت من به فدراسیون بود. آقای عباسی گفتند ما شما را به عنوان مدیر معرفی می کنیم و یک سرپرست هم از طرف خودمان می گذاریم که من گفتم “عمرا” نمی پذیرم که مدیر کاغذی باشم.

دنیامالی افزود: آقای عباسی سپس پیشنهاد داد که مجمع برگزار شود و من کاندیدا شوم تا دوباره انتخابات برگزار شود.

من هم گفتم اولا من را مجمع انتخاب کرده. دوما از دوره من هنوز بیش از یازده ماه باقی مانده. سوما اگر من این پیشنهاد را بپذیرم یعنی به کار شما مشروعیت داده ام و چهارم اینکه فکر می کنید با یک فرد کم سن و سال طرف هستید که می خواهید در انتخاباتی شرکت کنم که شما فرد مورد نظر خود را از آن بیرون بیاورید و من هم با شرکتم در این انتخابات به آن مشروعیت دهم.

رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی با اشاره به انتخابات هایی که وزارت ورزش برای انتخاب روسای فدراسیون ها برگزار کرده ، گفت: در برخی انتخابات ها شاهد هستیم که از ۴۱ نفر رای دهنده، ۴۰ نفر به یک شخص رای داده اند و ۱ نفر به رقیب او رای داده . یعنی همه به یک نفر رای داده اند و تنها رقیب شخص مورد نظر، به خودش رای داده است. در انتخابات قبلی کمیته ملی المپیک، یک عزیزی کاندید شده بود و خیلی از دوستان هم استقبال کرده بودند و گفته بودند که به شما رای می دهیم. جالب اینکه در روز انتخابات تنها ۲ رای به نام ایشان بود و جالب تر اینکه چون مشخص نبود به جز خود ایشان، نفر دومی که رای داده چه کسی بوده، این دوست عزیز برای من تعریف کرد که تا کنون ۱۷ نفر نزد من آمده اند و مدعی شده اند که رای دوم را آن ها داده اند.

دنیامالی در ادامه به موضوع بازگشت خود به فدراسیون قایقرانی اشاره کرد و گفت: دوستان فکر می کنند اگر من را به فدراسیون بازگردانند سقف آسمان شکافته می شود و در واقع احساس می کنند اگر این کار را انجام دهند، خیلی کوچک می شوند.

من فقط از این دوستان خواهش کرده ام و الان هم مجددا خواهش می کنم که بگویند مشکل من چه بود؟ آقایان از من گله داشتند که ما بعد از گوانگجو، ۱۰ سکه به عنوان پاداش برای تقدیر از شما فرستادیم و شما پس فرستادید. ابتدا برداشتشان این بود که من ۱۰ سکه را کافی نمی دانم.

گفتم شما رئیس فدراسیونت را نمی شناسی و نمی دانی در این هفت هشت سال درد و دغدغه اش چه بوده. من طبق عادت همیشگی و عهدی که با خودم داشته ام و ای کاش این شرایط پیش نمی آمد تا مجبور شوم آن را به زبان بیاورم، تا کنون از ورزش هیچ چیزی نگرفته ام. این بار هم مثل دفعات قبلی تشکر کردم و اصلا نمی دانستم که این پاداش ۱۰ سکه بوده و فقط پس فرستادم و تشکر کردم ولازم نمی دانستم به همه توضیح دهم که ایها الناس من پولی بابت خدمت در ورزشم نمی گیرم.

بعد هم اگر می خواستند من را برکنار کنند ، من را صدا می کردند و اشاره ای می کردند یا پیغامی می دادند و من هم از ابتدا گفته بودم که هر وقت نخواستند، اعلام کنند من استعفا بدهم. اما اینکه موضوع برکناری را مطرح کردند، یعنی ضعف و اشکالی در کار من هست و من این را بارها خواسته ام و الان هم خواهش می کنم هر مشکل و ایرادی در کار من هست اعلام کنند. من کوچکترین ریگی در کفشم نیست و اگر بود امروز نمی توانستم محکم اینجا بنشینم و حرف بزنم.

دنیا مالی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: من به این باور رسیده ام که در ورزش ایران به دنبال این هستند که افراد بلند قد را بزنند. من نمی گویم یزدانی خرم بدون نقص بوده ولی برای ورزش این کشور ۱۷ سال زحمت کشیده و اینکه یک شبه او را برکنار کنیم درست نیست. البته من از فعالیت های دیگر یزدانی خرم دفاع نمی کنم و معتقدم حوزه ورزش حوزه ای غیر سیاسی است و سیاسی کاری در این حوزه درست نیست.

محمد دادکان را زدند و امثال من سکوت کردیم و الان ما داریم تاوان این را می دهیم که وقتی او را زدند سکوت کردیم. دادکان داشت کار می کرد و هرکسی کار می کند می تواند اشتباه هم داشته باشد. اشتباهات کاری پیش می آید و اشتباهات غیر قابل بخشش نیست. ما هم داشتیم کار می کردیم. من و زنگی آبادی و صفایی و یزدانی خرم و دادکان داشتیم کار می کردیم .

دنیا مالی درباره اینکه در نهایت با این شرایط آیا امضا کردن نامه های فدراسیون جهانی را باید به معنای بازگشت او به فدراسیون بدانیم یا نه، گفت: ما علاقه داریم در ورزش باشیم ولی حاضر نیستیم به هر قیمتی با هر کسی باشیم. ولی از طرف دیگر ما برنامه سی ماهه داشتیم و اگر این فرصت از دست برود فرصت قایقرانی از دست رفته. روزی که من برکنار شدم از ساوتهمپتون محل فدراسیون جهانی قایقرانی یک سهمیه برای ورزشکارمان گرفته بودیم که از دست رفت. آکادمی قایقرانی بعد از برکناری من تعطیل شد. چه کسی جواب این ها را می دهد. من زحمت کشیدم و پول مردم را هم خرج کردم و هر دو هدر می رود. بنابر این همان طور که از ابتدا با فدراسیون جهانی شرط کرده بودم که ورزشکاران آسیب نبینند، حاضر نبودم قایقرانان ما حذف شوند.

رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی درباره این اظهار نظر وزیر ورزش که گفته بود ورزشکاران ما بدون هیچ مشکلی به المپیک می روند نیز گفت: “من خوشحالم که وزیر ورزش محکم بگوید ورزشکاران ما راحت به المپیک رفتند و ما مشکلی نداریم. من از روز اول با فدراسیون جهانی شرط کردم که برای ورزشکاران مشکلی پیش نیاید. آقای وزیر هم امثال بنده را خوب می شناسد که برعکس ایشان که تدابیرشان به نفع منافع ملی نیست ما حاضر نیستیم کاری کنیم که منافع ملی آسیب ببیند.

دنیامالی همچنین در باره احتمال استعفای اجباری خود مانند آنچه که برای زنگی آبادی اتفاق افتاده بود، گفت: شما وقتی می گویید یک نفر را برکنار کردم، دیگر فدراسیون جهانی هم حرف های بعدی نظیر استعفا را نمی پذیرد. آقای زنگی آبادی هم گفت که من تحت فشار استعفا دادم و فدراسیون جهانی هم نمی پذیرد. من هم اهل استعفا دادن نیستم و تا جایی که بتوانم در مقابل این ها می ایستم و اگر به خاطر منافع ملی امثال من قربانی شوند اشکال ندارد. من چاره ای که در این بحث بمانم و محکم ادامه دهم ندارم و این نهضت همچنان ادامه دارد.

مشکل ما این است که وقتی در بحث استدلالی کم می آوریم، به افراد گیر می دهیم و آن ها را منشوری می کنیم. وقتی توان یک بحث استدلالی را نداریم به آستین و یقه لباس طرف گیر می دهیم و این یعنی می خواهیم به حاشیه برویم چون توان بحث منطقی را نداریم.

وی در نهایت تصریح کرد: ” اگر کسی به من اثبات کند که این مقاومت ها در جهت منافع ملی نیست کنار می روم.”

برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.