دهمین همایش فلسطینیان اروپا در دانمارک برگزار شد

به گزارش ایرنا، فلسطینی های ساکن اروپا که بسیاری از آنان از مهاجران یا نسل های دوم و سوم سال ۱۹۴۸ هستند همچنان آرزوی بازگشت به میهن خود را دارند. شبکه الجزیره روز یکشنبه گزارش داد: با توجه به اینکه فعالیت های همبستگی با ملت فلسطین طی سال های اخیر در اروپا گسترش یافته و بیش از یک سال از خیرش اعراب سپری شده، بسیاری از فلسطینی ها از کشورهای مختلف اروپایی خود را به دانمارک رساندند تا در بزرگ ترین گردهمایی خود در خارج از جهان عرب شرکت کنند.

در جریان این همایش، سخنرانی ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی با موضوع انقلاب ها در جهان عرب، حقوق ملت فلسطین، آینده بیت المقدس، اسیران فلسطینی، شهرک های صهیونیست نشین، پناهندگان فلسطینی و وضعیت داخلی فلسطین برگزار شد.

نمایشگاه میراث فرهنگی فلسطین و برخی فعالیت های فرهنگی هم در حاشیه این همایش برگزار شد.

همایش که با حرکت اروپایی ها برای آزادی اسرای فلسطینی همراه و همگام است می کوشد از گرد همایی سالانه فلسطینی های اروپا به عنوان تریبونی برای تبیین حقوق این اسرا و نیز دفاع از آنان در محافل بین المللی استفاده کند.

پس از اعتصاب غذای نزدیک به دو هزار اسیر فلسطینی در زندان های اسراییل، موضوع اسرای فلسطینی در اولویت افکار عمومی و رسانه های اروپایی قرار گرفت.

مترجمام ۱۴۹۱**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.