دهه فجر چه سریالهایی پخش می‌شود؟

۲۲م دیماه ،

تلویزیون برای دهه فجر سه مجموعه تلویزیونی تازه تدارک دیده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، مجموعه‌های داستانی روح‌الله، خاطرات مرد ناتمام و پروانه به مناسبت دهه فجر از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سریال روح‌الله در ۱۲ قسمت ۵۴ دقیقه‌ای در مرحله تصویربرداری است. این مجموعه که به همت محمدرضا شفیعی از ۱۴ بهمن‌ماه روی آنتن خواهد رفت، منتخبی است از قصه‌های گوناگون که اشخاص مختلف از دیدارهایشان با حضرت امام (ره) روایت کرده‌اند. بعضی از این داستان‌ها نیز برداشت‌هایی از روابط رهبر کبیر انقلاب با همسایگان و آشنایان است.

این سوژه‌ها بر اساس مستنداتی ساخته می‌شود که در کتاب‌های گوناگون از قول اشخاص متعدد روایت شده و داستان‌ها به‌گونه‌ای روایت می‌شود که مخاطب امام (ره) و رجل سیاسی وقت را در آن ملاحظه نمی‌کند. مجموعه روح‌الله را سعید نعمت‌الله نگاشته و راما قویدل آن را کارگردانی می‌کند.

مجموعه خاطرات مرد ناتمام در ۲۶ قسمت از حضور استعمار پیر در کشورمان می‌گوید. این سریال که از اول بهمن‌ماه پخش خواهد شد به قلم سیدعلی میرفتاح و ابوالفضل زرویی نگاشته شده و در آن می‌بینیم همایون پورسینا جوانی است که برای ادامه تحصیل آماده عزیمت به خارج از کشور است که ناگهان دفتر خاطرات پدربزرگ خود را پیدا می‌کند.

خاطرات مرد ناتمام در حقیقت داستان روایتی از زندگی دکتر همایون پورسیناست که تحصیلات داروسازی خود را در فرانسه به پایان رسانده و به کشور بازگشته است و برای خود در ایران لابراتوار داروسازی ایجاد کرده، سفیر انگلیس به وی پیشنهاد همکاری می‌دهد و پس از رد آن مشکلات آغاز می‌شود و …

این مجموعه را که مراحل مونتاژ آن به اتمام رسیده و در حال صداگذاری است محسن علی‌اکبری تهیه و صادق کرمیار آن را کارگردانی کرده‌اند.

مجموعه پروانه نیز در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از مبارزات مردم در برابر ظلم ستم‌شاهی روایتی تازه ارائه می‌کند. جلیل سامان در فیلمنامه این سریال که خود نیز آن را کارگردانی می‌کند از مبارزات آن دوران می‌گوید. در مجموعه پروانه خواهیم دید: شب هنگام امیر که فعالی سیاسی است، وارد خانه‌ای اشرافی می‌شود تا اسامی اشخاص اعدام شده توسط ساواک را به دست آورد. صاحب‌خانه از خواب بیدار می‌شود و امیر خود را در اتاقی پنهان می‌کند که اتاق پروانه دختر خانواده است. پروانه امیر را زخمی‌ می‌کند و امیر از او می‌خواهد حضور وی را در خانه مخفی نگهدارد، پروانه راضی می‌شود تا به کمک امیر آمده و لیست را به دست آورد و مشخص می‌شود ….

مجموعه پروانه را منصور سهراب‌پور را تهیه کرده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.