دوازدهمین جشنواره فیلم ‘اسیان – سینه فن’ در دهلی نو گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علی مصفا ‘یکی از پنج داور بخش رقابتی آسیا و عرب این جشنواره است و در میان داوران بخش رقابتی فیلم های کوتاه این جشنواره نیز نام ‘پناه پناهی’ از ایران دیده می شود.

جشنواره فیلم ‘اسیان سینه فن’ یکی از معتبرترین جشنواره های منطقه آسیا و مهترین جشنواره آسیا، عرب و هند است که امسال با حضور ۳۸ کشور و ۱۷۵ فیلم از جمله ۶۱ فیلم کوتاه برگزار می شود و تمرکز خود را بر آزادی خلق اندیشه و بیان قرار داده است.

ایران، چین، استونی، اندونزی، ، ژاپن، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه، مراکش و الجزیره از جمله کشورهای شرکت کننده در جشنواره امسال هستند.

فیلم ‘نارنجی پوش’ از داریوش مهرجویی، یکی از فیلم های ویژه بخش محیط زیست این جشنواره است.

فیلم های ‘این یک فیلم نیست’، ‘سه تا و نصفی’، ‘نفس نرم نسیم’ و همچنین انیمیشن کوتاه ‘کما’، از جمله آثار ارائه شده توسط ایران در این جشنواره است.

بزرگداشت صد سالگی سینمای هند، نخستین مزایده مصنوعات نادر سینمای هند، بزرگداشت فعالیت سینمایی و هنری مانی کائول، بخش ویژه کودکان، بخشی شامل هفت فیلم پیشروی سینمای ژاپن، بخش جدید فیلم های انیمیشن و همچنین گفت و گوهای کارشناسی و نمایش های زنده موسیقی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره ۱۰ روزه است.

در این جشنواره، با هدف مقابله با سانسورهای معمول در تاریخ سینما، بخش ویژه ای شامل پنج فیلم شاخص تاریخ سینما در نظر گرفته شده است.

بهترین فیلم هایی که در حوزه محیط زیست و حفظ میراث دنیا ساخته شده اند نیز یکی دیگر از بخش های ویژه جشنواره امسال ‘سینه فن آسیا و عرب ‘را تشکیل داده است.

این جشنواره به دلیل برنامه های ویژه و نوآوری هایی که در بسیاری از موارد منجر به معرفی سینماهای جدید به مخاطبان هندی می شود، معروف است.

‘آسیان – سینه فن’ که پایه گذار آن، نخستین مجله اختصاصی سینمای آسیا ‘سینمایا’ است، امسال شش تا ۱۵ مرداد ماه در مجموعه های ‘سری فورت’ و ‘کیلا’ دهلی نو درحال برگزاری است .

اساق** ۲۱۶۵** ۵۸۹**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۹۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.