دوبله سریال «پرستاران» بعد از ۱۲ سال تمام شد

   

دوبله ی سریال «پرستاران» پس از ۱۲ سال به پایان رسید؛ با این حال پخش این سریال پرمخاطب استرالیایی که در حال حاضر جمعه ها از شبکه اول روی آنتن می رود، همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر دوبلاژ سریال «پرستاران» در گفت وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دوبله ی آخرین قسمت از سریال «پرستاران» به تازگی به پایان رسیده است و این سریال تا پنج ماه دیگر روی آنتن تلویزیون است.

ناهید شعشعانی ادامه داد: دوبله ی این سریال پرمخاطب ۱۲ سال زمان برد تا اینکه بالاخره به پایان رسید. گفته شده که در کشور استرالیا تولید سری جدید سریال «پرستاران» را آغاز کرده اند ولی نمی دانم چه زمانی بخواهند به ما تحویل دهند تا آن را دوبله کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات جالبی که در دوبله ی سریال پرستاران افتاد، این بود که در طول این ۱۲ سال هیچ گوینده ای تغییر نکرد و همه ی گویندگان طی این مدت با ما همکاری کردند و پا به پای ما ۱۲ سال همراه بودند. این مجموعه حدود ۵۰۰ قسمت بود که ما ۴۹۳ قسمت آن را دوبله کردیم و مابقی آن حذف شد. هر قسمت از آن تقریبا حدود ۲۸ گوینده داشت.

وی با اشاره به سختی های کار دوبله سریال پرستاران طی این ۱۲ سال یادآور شد: من معتقدم برای مدیر دوبلاژی که ۴۰ سال در این حرفه فعالیت دارد، دیگر سختی کار وجود ندارد؛ حتی اگر کاری مثل سریال «پرستاران» چندین سال زمان ببرد، وقتی در هر کاری علاقه وجود داشته باشد، سختی های کار احساس نمی شود ما در دوبله سختی کار نداریم چرا که در کارمان عشق و علاقه است.

این مدیر دوبلاژ در پایان گفت: در طول این ۱۲ سالی که دوبله ی سریال پرستاران را برعهده داشتم، گویندگان همکاری زیادی با من داشتند ، همچنین آقای دکتر ازراقی در بهتر فهمیدن اصطلاحات پزشکی خیلی به ما کمک کردند. مترجم این سریال سید حسن جمشیدیان هم کمک زیادی به ما کرد.

به گزارش ایسنا، سریال «پرستاران» محصول کشور استرالیا است و در بسیاری از کشورهای جهان از قبیل بریتانیا ، ایرلند، ایران و … به نمایش درآمده است.

این سریال به مدیریت ناهید شعشعانی دوبله شده است و گویندگانی که نقش های اصلی آن را صداپیشگی کرده اند: اکبر منانی ، ناصر نظامی ، ناهید شعشعانی، عباس نباتی و … هستند.

«پرستاران» پیش از این سه شنبه شب ها از شبکه یک سیما به روی آنتن می رفت، اما مدتی است که جمعه شب ها ساعت ۲۲ پخش می شود و تکرار آن روز بعد ـ شنبه ـ ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

پخش این مجموعه در ایران از فرودین ماه سال ۱۳۸۵ آغاز شده است و پیش بینی می شود آخرین قسمت از آن آبان سال ۹۱ به روی آنتن می رود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.