دوران توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی فرا رسیده است

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش  گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه امیرکبیر، اولین دانشگاه صنعتی و مادر دانشگاه های صنعتی ایران است که پیشگام در ارتباط با صنعت، دولت و همچنین پیشتاز در توسعه پایدار و سرمنشاء توسعه زیربنایی و فنی کشور است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیش از نیم قرن در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی فعالیت کرده است، افزود: این دانشگاه بهترین نیروها را برای سازندگی کشور تأمین کرده است.

دکتر میرزاده ادامه داد: بسیاری از مدیران بلند پایه کشور فارغ التحصیل  این دانشگاه بوده  و منشاء خدمات بزرگ و ارزنده­ای در وزارتخانه­های مختلف بوده­اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میان دانشگاه­های فنی و مهندسی ایران برای چندین دوره  موفق به کسب رتبه اول تحقیقات شده است، اظهار داشت: این دانشگاه با ۳۰ هزار دانش­آموخته یکی از بهترین دانشگاه­های کارآفرین منطقه خاورمیانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زمینه همکاری­های آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد با دانشگاه­های بزرگ ایران مخصوصاً دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه می یابد، گفت: بزودی شاهد انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد با  دانشگاه های بزرگ و صنعتی خواهیم بود.

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ۴۷۰ واحد و مرکز آموزشی در سطح کشور توسعه کمی بسیار خوبی داشته است، گفت: لازم است این دانشگاه در دهه چهارم فعالیت خود بیش از قبل به توسعه کیفی بپردازد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط قوی و اجرایی با دانشگاه های بزرگ همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر را لازمه توسعه کیفی دانست و افزود: در نظر داریم اولین قرارداد همکاری همه جانبه برای توسعه پژوهشهای نوین و همچنین تأسیس شرکتهای دانش بنیان را بین دانشگاه آزاد و امیرکبیر اجرا کنیم.

دکتر میرزاده همچنین به یک میلیون متقاضی تحصیلات تکمیلی در کشور اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی دانشگاه های آزاد و دولتی کشور جوابگوی این تعداد متقاضی نیستند.

وی افزود: متأسفانه بخشی از متقاضیان تحصیلات تکمیلی به سبب شرایط سخت عزیمت به کشورهای آمریکایی و اروپایی راهی دانشگاه های درجه دو و سه کشورهای منطقه و آسیای جنوب شرقی می شوند که هیچکدام قابل قیاس با دانشگاه های مهم و برتر ایران نیستند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان توسعه تحصیلات تکمیلی را ضرورت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل علم به ثروت برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توسعه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری را به طور جدی در دستور کار قرار داده است. /ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.