دورجدید تحویل سکه های پیش فروش

جام جم آنلاین: مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از عرضه یک میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه سکه از سوم مرداد ماه توسط این بانک خبر داد.

پیمان قربانی افزود: کل سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی نه میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه بوده است که تا کنون هفت میلیون و ۳۶۸ هزار قطعه معادل ۷۵ درصد آنها تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: از کل رقم پیش فروش شده سه میلیون و ۴۲۰ هزار قطعه سکه از طریق ابزار جایگرین استفاده شده که ۹۰ درصد آن گواهی سپرده بوده است.

به گفته قربانی، در دوره قبل تحویل سکه ها، ۲۹۰ هزار نفر برای دریافت سکه های خود مراجعه نکردند که بانک مرکزی آمادگی دارد این تعداد را در دور جدید تحویل صاحبانش بدهد.

وی تصریح کرد: در دور جدید تحویل سکه، ابزار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۰ درصد همچنان ارایه می شود، ضمن آن که ابزار پرداخت وجه در ازای انصراف (باز خرید) نیز امکان پذیر خواهد بود که نرخ آن متناسب با شرایط روز اعلام می شود.

قربانی با بیان آن که، بانک مرکزی با پش فروش سکه، ۵۶ هزار میلیارد ریال نقدینگی سیال در جامعه جذب سیستم بانکی کرد، گفت: در سال گذشته به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش نرخ برابری دلار با ریال، بازار ارز و سکه دچار التهاب و نوسان شدید شد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.