دور تازه مذاکرات مقدمه‌ای برای لغو تحریم‌هاست

۱۴ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دور تازه مذاکرات می‌تواند مقدمه‌ای برای اقدامات اجرایی در راستای لغو تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران و همچنین مسیر دستیابی به یک توافق پایدار و نسبی با طرف غربی باشد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران همواره برتعهدات خود در معاهده ان پی تی پایبند بوده است طرف غربی نمی‌تواند برای ارائه گزارش منفی از عملکرد کشورمان اقدام کند.

وی با بیان اینکه غرب چاره‌ای جز پذیرش شرایط ایران در مذاکرات ندارد، افزود: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پیشین، از جمله غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالا و لغو تحریم‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان می‌تواند از مباحث مورد نظر در مذاکرات آتی نیز باشد.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اهمیت بالای دور تازه مذاکرات آتی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: این دوره از مذاکرات می‌تواند مقدمه‌ای برای اقدامات اجرایی در راستای لغو تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران و همچنین مسیر دستیابی به یک توافق پایدار و نسبی با طرف غربی باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: غرب با طولانی کردن زمان مذاکرات قصد در پیشبرد اهداف شوم و خصمانه خود دارد تا بتواند در این مذاکرات از موضع بالاتری برخوردار شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.