دوستان یک بار اساسنامه‌ای را که امضا کرده اند، بخوانند / توضیحات فرهاد توحیدی در مورد ماجرای بازگشایی خانه سینما

۰۵خردادماه،

فرهاد توحیدی رئیس هیأت‌ مدیره‌ خانه‌ سینما در خصوص بازگشایی خانه سینما اظهار کرد: «سخن ما روشن است؛ اساسنامه‌ی اصلاح‌شده‌ای که به‌ امضای نمایندگان وزارت ارشاد، خانه‌ی سینما و رییس‌جمهور رسیده، راه را کاملا روشن و واضح توضیح داده است و گفته که چه باید کرد. وقتی اساسنامه ابلاغ می‌شود، هیأت مدیره‌ خانه‌ سینما مسوول اداره‌ آن است و باید مجمع عمومی را برگزار کند و اساسنامه‌ ابلاغ‌شده، در آن مجمع بررسی شود و سپس انتخابات هیأت مدیره‌ی تازه برگزار خواهد شد. در اساسنامه‌ مورد توافق، اصلا چیزی به‌ نام هیأت «بازگشایی خانه سینما» وجود ندارد.»

او با انتقاد از طرح این بحث که هیأت بازگشایی در حکم هیأت موسس خانه‌ سینماست، یادآوری کرد: «خانه‌ سینما یک‌بار برای همیشه در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده است. دوستان بهتر است یک‌بار اساسنامه‌ای را که امضا کرده‌اند بخوانند.»

رییس‌ هیأت‌ مدیره‌ خانه‌ سینما در پاسخ به‌ این پرسش که گفته می‌شود خانه‌ سینما با روال قبلی توسط وزارت ارشاد تعطیل شده است و ادامه‌ فعالیت‌ آن معنی ندارد، توضیح داد: «تعطیل کردن یک موسسه با نبودن آن موسسه، متفاوت است. موسسه‌ خانه‌ سینما وجود داشته و شخصیت حقوقی دارد، در واقع این موسسه تعطیل شده است و یک‌ روزی می‌تواند بازگشایی شود.»

وی ادامه داد: «اگر خانه‌ سینما وجود خارجی نداشت، این‌که رییس‌جمهور دستور اصلاح اساسنامه‌ آن را می‌دهد و این‌ کار با همکاری نمایندگان خانه‌ سینما انجام می‌شود، چه معنایی دارد؟ اصلا بنا نبود که نمایندگان وزارت ارشاد در کمیته‌ اصلاح اساسنامه باشند و این‌ کار با پیشنهاد‌ دفتر رییس‌جمهور انجام شد.»

توحیدی با تأکید دوباره بر این‌که هیأت بازگشایی خانه‌ی سینما شأن قانونی ندارد، گفت: «نام و شماره‌ ثبت موسسه‌ خانه‌ سینما در ثبت‌ شرکت‌ها موجود است و آخرین تغییرات قانونی اساسنامه‌اش در آنجا ثبت شده است. کسانی می‌توانند مجمع عمومی خانه‌ سینما را برگزار کنند که به‌ سبب همان اساسنامه، شأن قانونی‌اش را دارند.»

هفته پیش، مهدی عظیمی میرآبادی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی بیان کرده بود که در چهارمین جلسه‌ هیأت پیگیری بازگشایی خانه‌ سینما،‌ اعضای آن از سازمان سینمایی خواسته‌اند که از اشخاص منتسب به خانه‌ سینمای قبلی، هیأت مدیره و صنوف آن دعوت شود تا علاوه‌ بر حضور در هیأت بازگشایی خانه‌ سینما در جلسات آن نیز حاضر شوند. حالا با توجه به‌ این‌که رییس هیأت‌ مدیره‌ خانه‌ سینما می‌گوید، هیأت بازگشایی را به‌ رسمیت نمی‌شناسند، به‌نظر می‌رسد که در این جلسات نیز حضور نخواهد داشت.»

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.