دولت اختیار لغو مصوبه مجلس در خصوص افزایش مرخصی زایمان را ندارد/ در صورت لغو این مصوبه مجلس وارد عمل می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه قانون افزایش مرخصی زایمان لازم‌الاجراست، گفت: دلیل دولت در متوقف کردن این مصوبه بحث اعتبارات است و قطعاً درصورت لغو این مصوبه از سوی دولت، مجلس وارد عمل خواهد شد.

“محمداسماعیل سعیدی” نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد اقدام دولت نسبت به توقف اجرای مصوبه مجلس دربارهٔ افزایش مرخصی زایمان مادران از ۶ به ۹ ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران گفت: این قانون، مصوبه مجلس است که به تائید شورای نگهبان رسیده و توسط دولت وقت نیز به تمام دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ شده است، بر این اساس به هیچ عنوان امکان توقف آن وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: دولت می‌تواند یک سِری از مصوباتی که در دوران دولت قبلی انجام شده را لغو کند، اما نمی‌تواند مصوبه مجلس را متوقف کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس تاکنون خبری از لغو این مصوبه توسط دولت رسماً دریافت نکرده است، اظهار داشت: دلیل دولت در توقف این مصوبه بحث اعتبارات است که این موضوع را می‌تواند در اصلاحیه لایحه بودجه سال جاری به مجلس ارائه دهد.
 
سعیدی در پایان خاطر نشان ساخت: در صورت تصمیم دولت در لغو این مصوبه مجلس قطعاً به این موضوع ورود خواهد کرد.
 
گفتنی است؛  مجلس شورای اسلامی در ۲۰ خردادماه امسال () لایحه نام‌ برده را تصویب کرد و هیأت وزیران دولت دهم  نیز در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری خواستار اجرایی شدن ‌آن شد، اما با استقرار دولت یازدهم به ریاست”حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی” تمامی مصوبات دولت دهم از تاریخ اول خردادماه تا تصمیم‌گیری مجدد غیر قابل اجرا اعلام شد که یکی از آن‌ها مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.