دولت با حمایت از اکسپوی داخلی مانع خارج شدن ارزان آثار هنری از کشور شود

۱۳خردادماه،

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور آینده/ رضوان صادق‌زاده:

هنرمند نقاش گفت: آثار هنری ما به راحتی در دبی به فروش می‎رسد در حالیکه این اکسپوها در ایران نیز می‌تواند اتفاق افتد.

رضوان صادق‌زاده هنرمند نقاش، در گفت‎وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین، دربارهٔ آنچه رئیس جمهور آینده می‌تواند برای هنرهای تجسمی و به ویژه نقاشی انجام دهد گفت: متاسفانه در اکسپو سال قبل که از سوی خود ارشاد نیز برگزار شد، اتفاقات بدی افتاد و هنرمندانی که برای آثارشان زحمت بسیاری کشیده بودند، به بدترین شکل ممکن پول خود را دریافت کردند.

وی افزود: حداقل کاری که می‌شود کرد این است که دولت از نمایشگاهی که خودش برگزار می‎کند حمایت کند. البته کار بهتری که دولت می‎تواند انجام دهد هم این است که از خارج شدن این همه اثر هنری از کشور به این شکل و در حراجی‎های خارجی با برگزاری اکسپوهای داخلی جلوگیری کند.

صادق زاده با بیان اینکه اگر در هیات دولت فرد هوشمندی وجود داشته باشد کار موثری برای فروش آثار هنری خواهد داد اظهار کرد: چرا باید من و همکاران دیگرم آثار خود را در حراجی‏‌های دوبی به فروش برسانیم؟ این اکسپوها می‏‌تواند در ایران برگزار شود و خریداران خارجی در ایران آثار هنرمندان ایرانی را خریداری کنند.

این هنرمند نقاش دربارهٔ اینکه چرا دولت کمتر از نگاه و نظر تخصصی هنرمندان در امور هنری استفاده می‎کند نیز گفت: این امر به این موضوع بر می گردد که هنوز این بحث که اثر هنری کالایی بسیار درآمدزاست به باور متولیان امور هنری ما راه پیدا نکرده است در حالیکه با وجود مشاوری که سره را از ناسره تشخیص دهد این مسئله به آسانی حل خواهد شد.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.