دولت با کاهش قیمت زمین، بازار مسکن را کنترل کند

۰۹م اسفند ،

نایب رییس شرکت‌های ساختمانی با پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن در ماه‌های آینده گفت: شاید یکی از ساده‌ترین راهکارهای کنترل قیمت مسکن،‌ کاهش قیمت زمین از سوی دولت و شهرداری است.

به گزارش Consbank، جواد خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نرخ ارز طی مدت اخیر همانگونه که در تغییر قیمت کلیه اقلام، تاثیرگذار بوده، سبب افزایش قیمت مسکن نیز شده است.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساختمان‌، گفت: افزایش نرخ ارز تنها سبب افزایش قیمت مسکن نیست بلکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی،‌ افزایش هزینه‌ها و دستمزد از جمله دلایل افزایش هزینه تمام شده مسکن بوده است.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی کشور با اشاره به افزایش قیمت بعضی مصالح که از سال قبل تاکنون رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌اند،‌ اظهار کرد: هرچند آهن و فولاد تولید داخل می باشند اما از سال قبل تاکنون با افزایش چشمگیر قیمت مواجه بوده‌اند چراکه مواد اولیه آنها وارداتی است که با نوسانات نرخ ارز محاسبه می‌شود.

خوانساری افزود: از قیمت آهن گرفته تا کلید و پریز کاربردی در یک واحد مسکونی همگی تحت تاثیر افزایش قیمت‌ می باشند که سبب افزایش هزینه تمام شده ساخت و سازها می‌شود.

وی معتقد است: با توجه به اینکه مسکن مهر طرح مفیدی است، اگر در تحویل واحدها در زمان مقرر توجه بیشتری شود، این طرح تاثیر بیشتری در کنترل بازار مسکن خواهد داشت.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.