دولت برای جبران حذف ارز مرجع و کالاهای اساسی برنامه دارد

۳۱فروردین۱۳،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جزئیات طرح دولت برای حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مشخص نیست اما قوه مجریه از برنامه‌ریزی برای جبران حدف ارز مرجع از کالاهای اساسی خبر داده است.

محمد علیپور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حذف ارز مرجع برای کالاهای اساسی از سوی دولت گفت: جزئیات طرح دولت برای حذف ارز مرجع از فهرست کالاهای اساسی مشخص نیست اما آنچه که از کلیات بر می‌آید دولت بنا دارد که ارز را به تک‌نرخی‌شدن نزدیک کرده و نرخ آن را به نرخ مرکز مبادلات ارزی برساند.

وی در ادامه افزود: دولت طبق برنامه‌ای که پیشتر اعلام کرده، بنا دارد مابه‌التفاوت این حذف ارز مرجع را جبران کند.

علیپور تصریح کرد: دولت قطعا در آینده نزدیک باید برنامه خود برای جبران مابه‌التفاوت را اعلام کند.

گفتنی است وزارت صنعت، معدن و تجارت تأیید کرد که از این پس هیچ یک از کالاهای وارداتی ازجمله دارو، برنج، روغن، کره، شکر، و گوشت مرغ ارز مرجع دریافت نخواهند کرد و خبر داد که تنها چهار قلم کالا از این تصمیم تازه مستثنی شده‌اند.

همچنین روز قبل، علی پورکاوه، مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، با گفت: از این پس ارز مرجع فقط به واردات گندم، جو، ذرت و سویا تعلق می‌گیرد و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به غیر از این چهار قلم کالا بقیه کالاهای اساسی برای واردات، ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.