دولت برای حل مسائل کشور هیچ نیازی به خارج ندارد

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار “محمدرضا نقدی” رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع دانشجویان دانشگاه تهران و در مراسم افطار کانون ادوار بسیج دانشجویی این دانشگاه ضمن تبریک آغاز به کار دولت تازه گفت: خداوند دولت را در مسیر تحقق اسلام ناب و قوانین نظام یاری کند و این امر نیازمند حضور و نشاط همه مردم است و همه باید در صحنه بوده و کمک کنند.

حضور پرتعداد سران کشورها در مراسم تحلیف رئیس جمهور، تودهنی به آمریکا بود

سردار نقدی مراسم تحلیف رییس جمهور را نشانی از موفقیت‌های روزافزون جمهوری اسلامی و حضور پرتعداد سران کشورها را تودهنی به امریکا عنوان کرده و افزود: حضور در مراسم تحلیف برای کشورها الزامی نیست چرا که یک اجلاس رسمی بین‌المللی نبوده بلکه حضور کشورها به صورت داوطلبانه و برای نشان دادن نفرت کشورها از آمریکا بوده است.

وی برگزاری انتخابات سالانه در ایران و انتخاب توسط مردم بدون نگاه حزبی را یادآور شده و اظهار داشت: امیدواریم قدر عظمت و عزت کشورمان را بدانیم و این عظمت با ایستادن بر ظرفیت‌های داخلی و با ایستادگی شهدا بدست آمده است.

حماسه اقتصادی در گرو نگاه به داخل و توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی

نقدی با بیان اینکه حماسه اقتصادی فقط در روز انتخابات نبوده و باید استمرار یابد تصریح کرد: بر خلاف تصور بعضی‌ها، حماسه اقتصادی هم بر عهده مردم است و محال است دولتی بتواند بدون نقش آفرینی مردم حماسه اقتصادی را خلق کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تحقق حماسه اقتصادی را در گرو نگاه به داخل و توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی دانسته و بیان کرد: اگر دولت بتواند این استعدادها را شناسایی و به صحنه بیاورد حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد و اگر قدر تحریم‌های اقتصادی را بدانیم و برای استقلال اقتصادی کمر همت ببندیم، یقیناً در طول چند سال آتی جزو چند کشور برتر دنیا خواهیم بود چرا که اگر چشم به خارج بدوزیم به یقین باخته‌ایم.

دولت برای حل مسائل کشور هیچ نیازی به خارج ندارد

وی با بیان اینکه دولت بداند مردم در رفع مشکلات اقتصادی همراه می باشند و دولت برای حل مسائل کشور، هیچ نیازی به خارج ندارد خاطرنشان کرد: سبب این همه عظمت که امروز آفریده شده، توجه به داخل بوده است که روز به روز وضعیت صادرات و پیشرفت علم و فناوری و قدرت سیاسی بهتر شده است در حالی که تمامی مؤلفه های قدرت آمریکا افول کرده است و امروز آمریکا بی آبروترین کشور دنیاست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، دانشگاه را مرکز فکری و پشتوانه حرکت دولت عنوان کرده و ادامه داد: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده و دانشگاهیان باید روندی که اکنون در عرصه علم ایجاد شده را ادامه داده و در عین حال دشمن شناس باشند. در بزنگاه‌ها وارد عمل شده و مقابل دشمن بایستند و همین‌طور شتاب علمی را سرعت بخشیده و همچنان حضور با فهم و بصیرت در عرصه سیاست داشته باشند.

تصور پیشرفت به وسیله سازش و عدم استکبارستیزی غلط است

نقدی تصور پیشرفت به وسیله سازش و عدم استکبار ستیزی را غلط عنوان کرده و گفت: روزی که آمریکا در اوج اقتدار و عظمت بود، رژیم پهلوی نتوانست با کنار آمدن با او کشور را پیش برد و روزی که آمریکایی‌ها بانک مرکزی، آموزش عالی، نیروهای نظامی و شبکه های علمی و اقتصادی کشور را اداره می‌کردند، اکثر مردم ایران بی سواد مطلق بوده و حتی مردم تهران توسط پزشکان بنگلادشی معاینه می‌شدند.

وی صادرات رسمی شش میلیون بشکه نفت از ایران در زمان پهلوی را یادآور شده و افزود: آن روز با وجود صادرات شش میلیونی، یک دهم غذای امروز را هم نمی‌خوردیم و وسیله نقلیه شخصی نداشتیم ولی امروز با صادرات یک میلیون بشکه، وضعیت غذایی و پوشاک و ماشین شخصی مردم و سایر حوزه های رفاهی بسیار بهتر شده است.

نقش آمریکا در کودتای ارتش مصر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر مصر اظهار داشت: در مصر با حمایت آمریکا کودتا می‌کنند و فردی را که با رای مردم بالا آمده است به زور زندانی نموده و مسئولین آمریکا دائماً به این کشور تردد می‌کنند و حتی مسئول سیاست خارجی اروپا دو بار با رییس جمهور زندانی ملاقات می‌کند تا او را برای کوتاه آمدن و عقب نشینی قانع کند.

نقدی تکیه مرسی را به وعده‌های عربستان و قطر و اروپا برای حل مشکلات مصر با پول و تجهیزات یادآور شده و تصریح کرد: مرسی با تکیه به خارج و غرب سبب فروپاشی اقتصاد مصر شد و کار به جایی رسید که پس از سقوط سفارت اسرائیل توسط مردم، نه تنها حمایت نکرده بلکه به جای آن سفارت سوریه را تعطیل نمود که آبرویش کاملا ریخته و مردم معترض شده و در نتیجه خود غربی‌ها مرسی را برداشتند.

وی اتخاذ مواضع ضد استکباری از سوی مرسی را سبب حمایت ۸۰ درصدی مردم مصر و ثبات ده سالهٔ او بر حاکمیت دانسته و بیان کرد: اگر سی سی زنده بماند روزی در کتاب خاطراتش خواهیم خواند که آمریکا با ویدئو کنفرانس جریان کودتا را در مصر هدایت می‌کرده و سی سی را خط می‌داده است.

دشمنان می‌خواهند نقشه مصر و ترکیه را برای ایران نیز پیاده کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین وحشت دشمنان از اسلام را یادآور شده و خاطرنشان کرد: دشمنان ابتدا دولت را در میان مردمانشان بی آبرو می‌کنند و وقتی دولت از چشم مردمانش افتاد آنگاه زیرآب دولت را می‌زنند و آن‌ها نقشه مصر و ترکیه را برای ایران هم داشته و می‌خواهند دولت را اجنبی نمایان کنند و تجربه اتحاد جماهیر شوروی را پیاده کنند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.