دولت به هر دری بزند، نمی تواند نرخ باروری را زیاد کند/ نظر کاربران خبرآنلاین درباره رشد جمعیت ایران

یکی از آنها با نام “دهه ۶۰” نوشته است: “با توجه به اینکه نسل دهه ۶۰ ازدواج خود را به تاخیر انداخته است، اگر سیاستهای همسن گزینی ترویج شود و پسرهای ۳۰ تا ۳۳ سال برای ازدواج دخترهای نهایتا ۲ سال کوچکتر از خود را به همسری برگزینند، تا بجنبند، بیشتر از یک فرزند نخواهند داشت. واگر هم این آقایان ، بروند و با دخترهای رنج ۲۵ تا ۲۶ سال ازدواج کنند، می توانند بیشتر از یک فرزند داشته باشند. البته تعداد زیادی از دختران مجرد باقی خواهند ماند. بنابراین به نظر من با ادامه وضع فعلی اقتصادی، و شرایط جمعیتی موجود، دولت به هر دری که بزند نرخ باروری به شدت در حال افت است. البته همین جمعیت موجود به دلیل ساپورت پول نفت است که به وجود آمده و الا ما سالهاست که ظرفیت اکولوژیمان اشباع شده است. آب و انرژی از مهمترین منابع هستند که روز به روزمحدودتر می شوند.

دور نمای کاهش آمار باروری هم افق های جدید را می گشاید. خانواده های تک فرزندی نوع خاصی از آداب و نیازها را دنبال خواهند کرد. نیاز برای آپارتمان های کوچک بیشتر خواهد شد. نیاز به ارتباط بچه ها با هم و تجربه کردن روابط جمعی در محیطی غیر از خانه بسیار بیشتر از امروزه شکل خواهد گرفت و کیفیت زندگی این نسل بیشتر خواهد شد.

خوش به حالشان و باز هم آن نسل سوخته دهه ۶۰ همگی با هم پیر خواهند شد و باز هم با کمبود امکانات مربوط به سالمندان مواجه خواهند شد. به نظر می رسد که اگر قانون معافیت های تک فرزندی همچنان به قوت خود باقی باشد، با این وضعیت بالا رفتن سن ازدواج، و رشد خانواده ای تک فرزنده ارتش ایران خالی از سرباز خواهد شد.”

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.