دولت در تنظیم لایحه بودجه ۹۳ واقع بینانه عمل کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس گفت: دولت در تنظیم لایحه بودجه ۹۳ با توجه به اسناد فرادستی واقع بینانه عمل کرده است اما در نحوه عملکرد نیاز به تشریح جزییات است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مزایا و معایب بودجه ۹۳ اظهار داشت: روش دولت در تعیین سقف ۱۹۴ هزار میلیارد تومانی نشان می دهد که دولت در تنظیم لایحه بودجه واقع بینانه عمل کرده است چرا که اگر رقمی بیشتر از این تعیین می شد بودجه ۹۳ کسری داشت.

وی ادامه داد: دولت تلاش دارد تورم را در سال آینده به ۲۵ درصد برساند اما در مورد حقوق و دستمزد بایستی منطق را روشن کند و تعریفی ارایه دهد که مردم زندگی خود را بر مبنای آن هماهنگ کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت در افزایش سقف واردات در مورد شرایط تحریم واقع بینانه عمل کرده اما میزان و نوع کالاهای وارداتی می بایست به طور شفاف مشخص شود.

ندیمی اقدام دولت در تکمیل ۲۴۶ طرح عمرانی را پسندیده خواند و گفت: دولت در این امر در جهت رفع مشکلات فعلی و افزایش توسعه ملی قدم برداشته اما نباید طرح های کوچکتر که در زندگی مردم نقش دارد نادیده گرفته شوند.

به گفته وی نادیده گرفتن تعاون در بودجه ۹۳ با جهت گیری های برنامه پنجم توسعه در تضاد است و برنامه ای برای افزایش تعاون در بودجه ۹۳ دیده نمی شود.
این نماینده مجلس تأکید کرد: نمی شود گفت بودجه ۹۳ شفافیت ندارد بلکه پیشرفت و عدالت بطور واضح مشخص نشده ضمن آنکه پنهانیتی در لایحه بودجه نیست.

ندیمی افزود: نحوه عملکرد دولت در بحث هدفمندی یارانه ها طی سال آینده می بایست تصریح شود البته مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۴۵ روز زمان دارد که این فرصت خوبی است تا دولت سریعتر لایحه هدفمندی یارانه ها را ارایه دهد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که دولت لایحه هدفمندی یارانه ها را ارایه نکرده است نمی توان گفت لایحه بودجه ۹۳ کسری دارد یا خیر.

ندیمی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۹۳ هرچند ایراداتی دارد اما با توجه به اسناد فرادستی واقعبینانه تنظیم شده است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.