دولت روسیه ۳۰۰میلیون دلاراعتبار برای بازسای مناطق سیل زده اختصاص داد

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی ‘صدای روسیه’، تکاچیوف روز یکشنبه در اطلاعیه ای که در پایگاه اینترنتی دولت منطقه ای کراسنودار منتشر شد، اعلام کرد: این میزان کمک مالی از محل بودجه دولتی و فدرال روسیه برای کمک به حادثه دیدگان سیل اخیر و بازسازی شهرها و روستاهای آسیب دیده صرف می شود.

وی افزود: ما با این بودجه، شهر را بازسازی خواهیم کرد و محله جدیدی با یک باب مدرسه و بیمارستان برای اسکان سیل زدگان در کریمسک احداث خواهیم کرد.

فرماندار کراسنودار اضافه کرد که بخش عمده کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری دولت برای بازسازی شهر کریمسک که بیشترین آسیب را از سیل اخیر دیده است، صرف خواهد شد.

جاری شدن سیل در منطقه کراسنودار در جنوب روسیه در روز هفتم ژوئیه (ماه جاری) موجب مرگ ۱۷۱ نفر، آب گرفتگی هفت هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی گسترده شبکه های خدماتی آب، برق و گاز و زیرساخت های ارتباطی مانند جاده ها و راه آهن شد.

شدت خسارات وارده از جاری شدن سیل به شهر کریمسک در منطقه کراسنودار موجب شد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه برای دومین بار با هدف رسیدگی به وضعیت ساکنان آن و برگزاری نشست با مسوولان شهری عازم این شهر شود.

سیل در شهر کریمسک بیشترین خسارت را وارد کرد به طوری که حدود ۱۵۰ نفر از کشته شدگان این حادثه در این شهر بودند و جاری شدن سیل موجب خرابی یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در آن شد.

پوتین پیش از این نیز به مقام های دولتی روسیه دستور داده بود که برای تسریع در کمک رسانی به مناطق سیل زده این کشور، بروکراسی حاکم بر روابط اداری را کاهش دهند.

وی همچنین دستور داده است که پرونده جنایی برای رسیدگی به هر گونه کوتاهی احتمالی مقام های دولتی در هنگام جاری شدن سیل در منطقه کراسنودار تشکیل شود.

سیل هفته گذشته منطقه کراسنودار بدترین حادثه غیرمترقبه روسیه بود و به دلیل گستردگی خسارات جانی و مالی ناشی از آن، حادثه قرن این کشور نام گرفت.

اروپام**۵۱۸**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۳۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.