دولت سوریه گانگستر است!

جام جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در حالی دولت سوریه را گانگستر می ماند که اقدامات آنکارا علیه سوریه بی شبهات به اقدامات گانگستری نیست.اردوغان در عین حال اعلام کرده است که ترکیه در حال حاضر قصد حمله نظامی به سوریه را ندارد.

به گزارش یورو نیوز وی گفت؛ کشورش رفتار خصمانه ای نسبت به دیگر کشورها نشان نخواهد داد. اما در عین حال پاسخ ترکیه در صورت تکرار تحریکات، قاطع خواهد بود.

اردوغان که در جریان یک همایش نظامی دراین کشور سخنرانی می کرد افزود:ما در آینده هیچ فرصتی را برای درس دادن به دولت گانگستر سوریه از دست نخواهیم داد. دولتی که تمام مشروعیت خود را با ایجاد وحشت و ترور بین مردمش از دست داده و سعی دارد قدرت و بزرگی ترکیه را امتحان کند.

به گزارش جام جم آنلاین اردوغان در حالی دولت سوریه را یک دولت گانگستر خطاب می‌کند که دو فروند هواپیمای جنگنده اف ۴ به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و بود که پدافند هوایی این کشور یک فرمدن از آنها را سرنگون کرد.

ترکیه پس از این اتفاق درخواست برگزاری فوری جلسه ناتو شد که در این جلسه گرچه ناتو اقدام سوریه در سرنگونی جنگنده ترکیه‌ای توسط سوریه را محکوم کرد اما به دخالت نظامی تن نداد و این شکستی برای ترکیه بود.

ترکیه تلاش بسیاری برای سرنگونی دولت بشار اسد انجام داده است اما تاکنون موفق به این کار نشده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.