دولت عراق:مهلت معین برای تعطیلی اردوگاه اشرف پایان یافته است

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری’ السومریه نیوز’،’ فالح فیاض’ مشاور امنیت ملی عراق روز گذشته درجلسه ای که در حضور ‘مارتین کوبلر’ نماینده سازمان ملل در بغداد برگزار شد این سخنان را ابراز داشت .

وی گفت: دولت عراق چند روز پیش به ‘مارتین کوبلر’ اطلاع داد که مدت نهایی بسته شدن اردوگاه اشرف به پایان رسیده است وساکن آن باید داوطلبانه آنجا را ترک کنند در صورت عدم تمکین از ابتکار عمل دولت عراق ونماینده سازمان ملل در این کشور ،بغداد آزاد است راهکار مناسب دیگری اجرا کند .

‘فیاض’ افزود: انتقال ساکنان اردوگاه اشرف از اردوگاه جدید عراق به اردوگاه ‘لیبرتی’ اولین اقدام برای کوچ داوطلبانه این افراد به کشورشان ایران یا کشورهای دیگر است .

وی گفت که تاکنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن از افراد مذکور به اردوگاه ‘آزادی’ منتقل شده اند.

‘فیاض’ کشورهای دوست را به همکاری با عراق برای اعطای پناهندگی به ساکنان اردوگاه اشرف وحل این مساله دعوت کرد.

‘مارتین کوبلر’ نماینده سازمان ملل در این جلسه گفت: سازمان ملل طبق یاد داشت تفاهمی که در دسامبر ۲۰۱۱ ( ۱۳۹۰ )با عراق امضا کرد با ساکنان اردوگاه اشرف رفتار می کند.

دولت عراق در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ مدت نهایی بسته شدن اردوگاه اشرف را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد واز سازمان ملل خواست برای اسکان ساکنان این اردوگاه که بالغ بر۳۰۰۰ تن می باشند، وساطت کند.

الفیاض’ تاکید کرد که در توافق صورت گرفته تغییری ایجاد نخواهد شد و عراق از خروج فوری اعضای گروهک منافقین برای پایان دادن به اقدامات تروریستی در آن کشور استقبال می کند.

براساس توافقنامه ای که میان مقامات عراقی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین امضا شده بود، قرار بود امروز آخرین روز حضور اعضای این گروهک در اردوگاه اشرف باشد.

مترجمام**۱۴۵۳**۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۶۹۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.