دولت نباید در بورس انرژی دخالت کند

۲۳ آبان ،

379-1.jpg

مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت در بورس انرژی دخالت نکند، یک مصرف‌کننده داخلی می‌تواند از هر تولید‌کننده‌ای که خواست طبق ضوابط انرژی دریافت کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر ترکان در اولین همایش بین‌المللی بورس انرژی اظهار کرد: در بحث برق زیرساخت‌ها و چارچوب‌ها در تشکیل بازار مهیاست و عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان به راحتی می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های قبل همکاران ما در وزارت نیرو توانستند ضوابط و مقرراتی شکل دهند که تولید‌کنندگان متعدد و مصرف‌کنندگان متعدد در هر جای کشور انرژی خرید و فروش کنند و نقل و انتقال آن نیز طبق ضوابط شکل بگیرد.

مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دیگر محصولات انرژی اگرچه مصرف‌کننده جز و متعدد است اما حضور عرضه‌کننده متعدد نیست و ضوابط حمل‌ونقل و انبارداری مشخص نبوده که امیدواریم با کوشش‌های وزارت نفت این ضوابط تدوین شود و پالایشگاه‌ها به عنوان یک هویت مستقل ایفای نقش کنند.

ترکان افزود: در همین جهت است که بورس اولیه‌ی انرژی شکل خواهد گرفت و عمده‌فروشی و جزء‌فروشی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت در بورس انرژی دخالت نکند، یک مصرف‌کننده‌ی داخلی می‌تواند از هر تولید‌کننده‌ای محصول خود را طبق ضوابط خریداری کند، هم‌چنین در عرصه‌ی بین‌المللی نیز می‌توان بدون دخالت دولت‌ها این خرید و فروش انجام شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.