دولت نظراتش را از طریق معاون پارلمانی به مجلس منتقل کند

۱۴م آذر ،

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری است، دولت نظرات خود در رابطه با اصلاح قانون انتخابات را از طریق معاون پارلمانی دولت مطرح کند.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش رئیس جمهور نسبت به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: تا زمانی که طرح اصلاح قانون انتخابات از خروجی قانون عبور نکند، مشخص نمی‌شود که با چه قانونی مواجه هستیم که بخواهد محدود کننده مردم در تصمیم‌گیری باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تاکید کرد: وظیفه مجلس قانون‌گذاری است، اگر دولت نظر یا پیشنهادی دارد باید از طریق معاون پارلمانی دولت آن را مطرح کند نه اینکه مباحث را اینگونه به سطح جامعه بکشاند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاحیه قانون انتخابات در حد کلیات به تصویب مجلس رسیده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود تا مرحله تصویب، دچار تغییرات عمده‌ای خواهد شد؛ چه بسا که در این طرح نیز خود طراحان قانون نیز به بخش‌هایی از  اصلاحیه انتقادات جدی را وارد کرده و معتقدند این طرح تنها یک پیشنهاد اولیه برای ارائه پیشنهادات نمایندگان مجلس و متخصصان در جهت به تصویب رسیدن قانونی منطبق با قانون اساسی است.

شاکری تصریح کرد: اگر اصلاحیه قانون انتخابات به گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مردم در آن نادیده گرفته شود به طور قطع شورای نگهبان آن را تصویب نمی‌کند.

این فعال سیاسی با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در رابطه با اصلاحیه قانون انتخابات افزود: متاسفانه مسئولان فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر حل مسائل در فضای آرام رعایت نمی‌کنند؛ اگر در یک فضای آرام و منطقی به بحث بنشینیم در جامعه هیاهو ایجاد نمی‌شود.

عضو جمعیت ایثارگران اظهار داشت: اکنون مردم جامعه نیازمند برطرف شدن مشکلاتشان در فضایی آرام می باشند.

شایان ذکر است که رئیس جمهور در همایش  “قوه مجریه در قانون اساسی ” تصویب کلیات مصوبه اصلاحیه قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی را مغایر با نفس قانون اساسی دانست و عنوان کرد عده‌ای می‌خواهند با محدود کردن مردم بر سر جای خود بمانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.