دولت چین مقام‌های ارشد ارتش را تغییر داد

reuters5.JPG

دولت چین پیش از تغییر رهبری این کشور مقام‌های ارشد ارتش را تغییر داد، به طوری که منابع آگاه اعلام کردند فرمانده نیروی هوایی چین احتمالا معاون رئیس هیات ارشد تصمیم‌گیری ارتش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی چین گزارش داد، ژنرال “ما شیائوتیان” ۶۳ ساله به عنوان فرمانده نیروی هوایی این کشور در نظر گرفته شده و جای ژنرال “شو گیلیانگ” ۶۲ ساله را می‌گیرد.

ژنرال ما شیائوتیان یکی از شخصیت‌های مرموز ارتش چین، فردی است که مذاکرات با مقام‌های دفاعی آمریکا را با هدف ایجاد اعتماد میان پکن و واشنگتن هدایت و رهبری کرده است.

با این حال، منابع مرتبط با فرماندهی ارشد و ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کردند که ژنرال شو گیلیانگ به عنوان یکی از دو معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین منصوب می‌شود اما دولت چین عموما پیش از اعلام رسمی هیچ اظهار نظری در خصوص تغییرات سیاسی نمی‌کند.

شو گیلیانگ یکی از هشت عضو کمیسیون ارتش چین است که ریاست آن بر عهده هو جینتائو، رئیس جمهوری این کشور است.

هو جینتائو که رهبر حزب حاکم کمونیست چین نیز محسوب می‌شود، قرار است در جریان نشست کنگره که هشتم نوامبر برگزار می‌شود، از رهبری حزب در نشست سالانه پارلمان استعفا دهد و در مارس سال آتی نیز از سمت ریاست جمهوری کناره‌گیری کند. پس از وی نیز شی جین‌پینگ، معاون رئیس جمهوری، رهبری حزب حاکم و هم سمت ریاست جمهوری چین را برعهده می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.