دومین دوره هفته ملی روباتیک برگزار می‌شود

جام جم آنلاین: روباتیک و مکاترونیک دو رشته‌ای هستند که امروزه در جهان صنعتی از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. بر اساس پیش‌بینی‌های مراکز پژوهشی بین‌المللی، صنعت روباتیک از جمله سه صنعت برتر جهان تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود که سهم عمده‌ای از بازار کسب و کار را به خود اختصاص خواهد داد.

شکی نیست که پایه‌های این صنعت دانش‌بنیان، کارآفرین و ثروتمند که قرار است جهان ۱۰ سال آینده را رهبری کند در کلاس‌های درس امروز دانشگاه‌ها قرار دارد.

نهال نوپای ایجاد انگیزه، آموزش و راهبری برای ایجاد کسب و کار و تولید ثروت از این زمینه فناورانه باید از امروز در کشور کاشته شود تا فردا به درخت پرباری تبدیل شود.

در همین خصوص، چندسالی که کشور شاهد برگزاری هفته ملی روباتیک است تا به بهانه آن دانشمندان، کارشناسان و مسوولانی که درگیر این زمینه علمی و کاری هستند دور هم جمع شده و به بررسی وضعیت، طراحی نقشه راه آینده و نقد و جستجوی راه‌حل برای غلبه بر مشکلات بپردازند.

هفته ملی روباتیک که اولین بار سال ۸۹ پیشنهاد برگزاری آن داده شد، امسال دومین دوره برگزاری خود را از ۳۰ اردیبهشت تا دوم خرداد و در دانشگاه صنعتی شاهرود شاهد خواهد بود.

هفته ملی روباتیک به منظور گسترش فرهنگ به‌کارگیری روبات‌ها در ایران، معرفی رشته مهندسی روباتیک و مکاترونیک به عنوان یک نیاز اساسی در کشور، گردآوری فعالان و نخبگان عرصه روباتیک کشور زیر یک سقف، بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی صنعت روباتیک ایران، گسترش ارتباط صنایع مرتبط با حوزه‌های پژوهشی روباتیک در دانشگاه‌ها و کمک به افزایش بودجه‌های پژوهشی روباتیک و به عنوان یکی از عوامل مهم ترویج این علم در سطح عموم و صنایع برگزار می‌شود.

در ایران بیش از ۲۰ دانشگاه در رشته‌های مکاترونیک و روباتیک در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارند، دانشجویانی که بخش مهمی از نیاز صنعت روباتیک کشور در آینده را برآورده خواهند ساخت.

آریا صبوری – جام​جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.