دومین نشست کارگاهی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

۱۷م دیماه ،

دومین نشست کارگاهی کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در محل معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر آیتی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در این نشست ضمن مقایسه تعداد کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مقایسه‌ای نیز نسبت به تعداد کرسی‌ها در دانشگاههای علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی کشور داشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را در زمینه کرسی‌ها نسبتاً موفق قلمداد کرد.

دکتر آیتی همچنین به لزوم پرداختن به مباحث اساسی نظام سلامت در بحث کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرده و گفت: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند و مشکلات نظام سلامت همچنین پزشک خانواده، حقوق بیمار، ارتباط بین پزشک و بیمار مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین گزارش در این جلسه، استاد حسن رحیم پور ازغدی از اساتید حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این کارگاه نیز به تشریح و تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی پرداخت.

وی ضمن تشریح لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بر ایجاد ملزومات برگزاری این کرسی‌ها تاکید کرده و گفت: دو اصل فضای سالم و آزاد از ملزومات برگزاری چنین کرسی‌هایی است و مقام معظم رهبری نیز بر لزوم سه اصل آزادی، منطق و اخلاق در این زمینه تاکید کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سابقه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به دوران ابتدای اسلام بر می‌گردد، تاکید کرد: در مباحث دینی و اسلامی چهار اصل نقد، مشورت، سوال و مناظره جزو اصول آزاداندیشی دینی و لازمه تولید علم بوده و در منابع دینی، روایت و مستندات بسیاری در هر یک از این زمینه‌ها وجود دارد.

وی ضمن اشاره به روایاتی در این زمینه در ادامه به بحث آسیب شناسی کرسی‌های آزاد اندیشی پرداخته و حسد، عصبانیت و غضب، کینه توزی، قطع روابط اجتماعی، غیبت، تقطع کردن جملات، خودستایی و خود مرکز بینی، آبرو ریزی و عدم دنبال کردن کشف و اثبات حقیقت را جزو موانع اساسی برگزاری این کرسی ها برشمرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.