دومین نمایشگاه هنرمندان ایرانی در گالری ری را

در دوبی برگزار می‌شود:

هنر > نمایشگاه
دومین نمایشگاه هنرمندان ایرانی در «گالری ری را» دوبی با نمایش تازه‌ترین آثار یک نقاش و عکاس جوان در روز ۲۷ شهریور ماه برپا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، گالری «ری را» که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در قلب تجاری دوبی واقع در منطقه DIFC به عنوان نخستین گالری ایرانی افتتاح شده بود، از عصر دوشنبه با نمایش ۱۰ نقاشی از هومن درخشنده و ۱۲ عکس از ملیکا شفاهی، دومین نمایشگاه خود را برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه، تازه‌ترین نقاشی‌های درخشنده با عنوان «حضور اسرار آمیز» و دو مجموعه جدید از عکس‌های شفاهی با عنوان «لباس جدید پادشاه» و « تهران» روی دیوارهای گالری ری را می‌رود.

درخشنده در نقاشی‌های تازه‌اش، فرم و المان‌های تصویری را در ادامه مجموعه پیشین خود به کار برده و همچنان شخصیت زن و علائم رانندگی را به عنوان شاخصه‌های بصری آثارش حفظ کرده، اما روایت‌ و تحلیل‌های تازه‌ای از موقعیت‌های دوگانه زندگی روی بوم‌هایش بازتاب داده است.

این درحالی است که ملیکا شفاهی دو مجموعه عکس جدیدش را با تکنیک مشترک عکاسی صحنه، کارگردانی و چیدمان عناصر موجود در عکس خلق کرده است.

شفاهی با بازآفرینی داستان‌های کهنی که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده‌اند و آدم‌هایی که در سراسر دنیا با آن همذات‌‌پنداری می‌کنند، با زبانی امروزین و اشیایی که مفهوم برانگیزند، تلاش کرده تا عکس‌هایی معاصر را به ثبت برساند.

درخشنده متولد ۱۳۵۹ است و تحصیلات هنرهای تجسمی دارد. او نقاش جوانی است که از سال ۱۳۷۵ نمایشگاه‌های موفقی در ایران و خارج از ایران ارایه کرده است.

شفاهی نیز متولد ۱۳۶۳ و عکاس ایرانی مقیم لیون فرانسه است که کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هنر همین شهر کسب کرده است.

برپایی این نمایشگاه دو نفره و ایجاد فرصت گفتگو میان آثار این دو هنرمند و نیز نمایش جلوه‌هایی نوظهور از توانمندی‌های هنر ایران، از جمله اهداف گالری ری را محسوب می‌شود.

به گفته علی دولتشاهی ،مریم مقدم و پریسا داور کیا(مدیر گالری ری را در دوبی) این گالری در پی بازشناسی و باز معرفی هنر امروز ایران به مجامع معتبر هنری بین‌المللی است و در این راستا رونق افزایی به اقتصاد هنر و افزایش خرید و فروش آثار هنری هنرمندان‌ ایرانی در آن سوی مرزها را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.

با توجه به افزایش قیمت ارز، بدیهی است فروش آثار هنری ایران در دیگر کشورها بهترین راهکار برای کمک به اقتصاد داخلی است که موفقیت «ری را» در فروش نمایشگاه افتتاحیه‌اش امیدهای پر رنگی در این زمینه زنده کرده است.

«ری را» برآن خواهد بود با ارتقاء منطقی قیمت آثار هنری ایرانی‌ها در دوبی قدم‌های موثری در این زمینه بردارد.

دومین نمایشگاه گالری ری را شامگاه دوشنبه – ۲۷ شهریور ماه – ساعت ۱۷ آغاز به کار می‌کند و این نمایشگاه به مدت یک ماه روی دیوار ری را گالری خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ (شنبه‌ها ۱۲ تا ۱۸) از این آثار دیدن کنند.

گالری ری را که در طبقه همکف DIFC واقع شده است، روزهای جمعه تعطیل است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.