دومین چاه فاز ۱۳ پارس جنوبی به مخزن گازی رسید

به گزارش ایرنا، علیرضا ارزنده روز یکشنبه درنشستی افزود: دومین موقعیت تعریف شده فاز۱۳پارس جنوبی با دو هزارو ۸۵۰ متر حفاری به مخزن مشترک گازی با کشور قطر دست یافت.

وی اضافه کرد: با تجارب کسب شده از حفاری چاه نخست این بخش از میدان و رفع موانع عملیاتی موجود ادامه کار دردریا، مراحل حفاری دومین چاه فاز ۱۳ با رکورد شکنی جدید در میان فازهای دردست ساخت پارس جنوبی، قبل از برنامه زمان بندی توسعه طرح به انجام رسید.

ارزنده گفت: با اتمام این بسته کاری، عملیات حفاری توصیفی فاز ۱۳ پارس جنوبی به پایان رسید و پیمانکارایرانی برنامه حفاری های توسعه ای این فاز را آغاز کرد.

وی یادآورشد: دربرنامه توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، حفاری ۳۸ حلقه چاه تولیدی طراحی شده است.

ارزنده، درباره آخرین مراحل پیشرفت ساخت و نصب سازه های دریایی این طرح برای استقرار دکل های حفاری بیان کرد: جکت نخست فاز ۱۳ که توسط شرکت ایرانی صدرا ساخته شده آماده حمل است و دومین جکت این بخش نیز با تلاش پیمانکار تا یک ماه آینده بارگیری و به موقعیت دریایی انتقال خواهد یافت.

وی درمورد میزان پیشرفت بخش خشکی فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز گفت: با تلاش اعضای کنسرسیوم این بخش، برج های ۴۵۰ تنی این فاز قبل از سایر فازهای جدید نصب شده است و این فاز مطابق برنامه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ک/۲

۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۸۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.