دوچرخه خورشیدی با طراحی ایرانی +عکس

فروردین ۱۴۰۳

دوچرخه یکی از وسیله هایی است که بسیاری برای کم کردن وزن از آن استفاده می کنند ولی این روزها بسیاری از دوچرخه هایی که طراحی می شوند دارای سیستم های موتوری می باشند می توانند به سبک های مختلف بدون انرژی انسانی نیز حرکت می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، آینده بسیاری از وسیله های نقلیه با انرژی خورشیدی عجین خواهد بود زیرا سوخت های فسیلی دیگر عمری ندارند و آلودگی آن ها در آینده می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند از این رو طراحان در هر وسیله ای انرژی خورشیدی را وارد کرده اند.

“مجتبی رئیسی” یکی از طراحان ایرانی است که تا به حال طرح و نقشه های بسیاری را برای آینده طراحی کرده است. طرح او برای پورشه که با نام “بومرنگ” برای مسابقه طراحی پورشه ارسال شده بود توانست به میان طرح های برگزیده وارد شود.

این طراح حالا دوچرخه ای به نام “Ele” طراحی کرده است که می تواند نمونه کاربردی یک وسیله نقلیه برای آیندگان باشد. طبق آنچه در طرح اصلی آمده است این دوچرخه می تواند در سه حالت: نیروی انسانی، نیمه برقی و کاملا برقی کار کند.

پنل های خورشیدی این دوچرخه در میان چرخ های آن قرار دارد و برای آنکه بتواند رو به آسمان باشد قابلیت آن را دارد تا ۳۰ درجه به طرفین چرخیده و در زاویه نور آفتاب قرار بگیرند. این کار سبب جذب حداکثری نور خورشید خواهد شد. این طرح هم اکنون در دست بررسی است و از زمان ورود آن به بازار سخنی گفته نشده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.