دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست

جام جم آنلاین: رد پای طرح‌های حمایت از زنان خانه‌دار و شاغل را که بگیری به ساختمان مرکز امور زنان و خانواده می‌رسی اما دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست.بیمه مهریه زنان، افزایش مرخصی زایمان (بدون حقوق) زنان شاغل تا سه سال، اعطای وام به زنان سرپرست خانوار بدون ضامن و به اعتبار یارانه ماهانه، خداحافظی زنان با مشاغل سخت، اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به دختران فارغ‌التحصیل در بخش‌‌های کشاورزی و این اواخر هم افزایش مرخصی برخی از زنان شاغل تا دو ماه در سال.

اغلب این طرح‌ها که در رسانه‌ها و میان مردم بازخوردهای مثبتی داشته است، یا در همان حد طرح و به عبارتی حرف باقی مانده یا همان روزهای اول تکذیب شده است.

بر همین اساس دو روز بعد از اعلام تصویب طرح افزایش دو ماه مرخصی زنان شاغل دارای فرزند کمتر از هفت سال یا معلول (یا صعب‌العلاج) و همچنین زنان سرپرست خانوار، خبر تکذیب می‌شود.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس‌جمهور تصویب افزایش دو روز مرخصی زنان در هر ماه (معادل دو ماه در هرسال) را تکذیب کرده و می‌گوید که این مساله همچنان در حال بررسی است.

به گفته عبدالعلی تاجی، حتی قانونی درباره افزایش مرخصی زنان و کاهش ساعات کاری زنان دارای فرزند زیر هفت‌ سال یا دارای همسر و فرزند معلول از ۴۴ به ۳۶ ساعت نیز به تصویب نرسیده است. براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان ساعت کاری برای مردان و زنان ۴۴ ساعت و مرخصی نیز مشخص است بنابراین تغییر این قانون به مصوبه مجلس نیاز دارد.

در واقع خبری که از سوی مرکز امور زنان و خانواده مطرح می‌شود فقط در حد یک پیشنهاد است و هیچ قدم دیگری در این خصوص برداشته نشده و حتی ممکن است کل موضوع برای همیشه به بایگانی طرح‌های نصفه و نیمه این مرکز برود. این‌که مرکز امور زنان و خانواده به فکر طرح‌هایی برای حقوق زنان است، از وظایفش محسوب می‌شود اما رسانه‌ای کردن این طرح‌ها بدون این‌که به مرحله کارشناسی و تائید رسیده باشد، فقط دلخوشی دادن است و بس.

مستوره برادران‌نصیری – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.