دو هزار کیلومتر از راههای کشور تحت پوشش دوربین های ثبت سرعت قرار می گیرد

‘شهریار افندی زاده ‘ روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:هم اکنون ۲۴۷دوربین تصویری در سطح جاده های کشور فعال است که این دوربین ها امسال به ۳۵۴دوربین ثبت سرعت افزایش می یابد.

وی ،استفاده از سیستم های هوشمند در راههای مواصلاتی کشور را از مهمترین برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت:توسعه مراکز مدیریت راههای کشور امسال افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:مراکز مدیریت راه های کشور از ۱۰ استان امسال به ۲۵استان افزایش می یابد.

افندی زاده یادآور شد:نصب دوربین های تصویری و ثبت سرعت از دیگر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در سالجاری خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:تمامی اطلاعات جمع آوری شده در سطح جاده از سوی این دوربین ها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه قرار می گیرد.

به گفته وی ، بحث مدیریت سرعت یکی از مهمترین بحث های سازمان راهداری و حمل و نقل کشور است که در این سازمان با برنامه ریزی مدون پیگیری می شود.

افندی زاده یادآور شد:میزان تلفات جاده ای کشور در سال گذشته ۱۴درصد کاهش یافت و اگر چه در برنامه پنجم توسعه میزان تلفات جاده ای ناشی از تصادفات باید ۱۰درصد کاهش یابد اما امسال این میزان تلفات تصادفات جاده ای با کاهش ۱۵درصدی همراه خواهد بود.

به گفته وی ، هم اکنون ۱۰هزار کیلومتر راه شامل آزاد راه ، بزرگراه ،راه های اصلی و فرعی و روستایی در کشور در دست مطالعه و احداث است.

افندی زاده یادآور شد:در بخش راهداری نیز امسال هشت هزار میلیارد ریال برای بهسازی ،مرمت و روکش آسفالت،ایمن سازی شامل نصب گاردریل ها ،نیوجرسی ها و اصلاح نقاط حادثه خیز کشور اختصاص می یابد.

به گفته وی،مسیر جاده ‘ هراز ‘ از سمت امامزاده هاشم تا پایان مهرماه چهار خطه می شود و مابقی این مسیر نیز در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۹۲ چهار خطه خواهد شد.

وی گفت: از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی که شرایط لازم برای سرمایه گذاری در احداث جاده های کشور را داشته باشند ، استقبال می شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی از نزدیک در روند ساخت و ساز راه های چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

۷۳۵۹/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۹۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.