دو پاسخ کاربردی عارف کامل، سید علی آقا قاضی + دستخط/ چطور چشم مان به معارف غیبی باز می شود؟

سیمای فرزانگان / ۲

ایشان از جوانی به دنبال تزکیه و تهذیب نفس و کسب معنویت و معارف بلند اسلام بود و در این راه چهل سال صبر و مجاهده کرد و چهل سال درد طلب و عشق، آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده بود. ضمیر الهی اش او را به عالم قدس می خواند و او که قصد کوی جانان را در سر دارد، می خواهد به هر نحو شده از این خاکدان طبیعت به عالم نور و ملکوت پا گذارد .می داند که جانب عشق عظیم است و نباید به راحتی از دستش بدهد و فرو بگذاردش، برای همین چهل سال است که مشغول مجاهده است .
به گزارش خبرآنلاین به نقل از کتاب “آیت الحق” خود ایشان نوشته است: نزد هر کس احتمال می دادم از او چیزی بفهمم، می نشستم اگر مطلبی را میفهمیدم، که خود خدا نعمت داده بود و اگر نمی فهمیدم دیگر به آن شخص مراجعه نمی کردم.
بعضی از مخالفان ایشان در نجف می گویند: قاضی که این قدر خود را مقید به آداب شرعی کرده شخصی ریایی و خودنماست. و عده ای دیگر هم با وجود مخالفت باز نمی توانند تحسینش نکنند .یکی از مخالفین ایشان می گوید: من سفر بسیار کردم، با بزرگان عالم اسلام محشور بوده ام و از احوال بسیاری از آنان آگاهم اما حقیقتاً هیچ کس را همانند قاضی تا بدین حد مقید به آداب شرع ندیده ام.

اولین قدم برای باز شدن چشم:
روزی یکی از نزدیکان از آقای قاضی می پرسد چطور چشم مان به معارف غیبی باز می شود؟
آقای قاضی اولین قدم را جلوگیری از چشم چرانی در جامعه دانسته بود و گفته بود: “چون بیست سال تمام چشمم را کنترل کرده بودم، چشم ترس برای من آمده بود، چنان که هر وقت می خواست زن نامحرمی وارد شود از دو دقیقه قبل خود به خود چشم هایم بسته می شد و خداوند به من منت گذاشت که چشم من بی اختیار روی هم می آمد و آن مشقت از من رفته بود.”

مهمترین راه رسیدن به حق :
یکی از بزرگان از ایشان خواسته بود مهمترین راه رسیدن به حق را برایش بگوید که ایشان می گوید و می نویسد:
” اگر نمازتان را به صورت کامل حفظ کردید، همه چیزتان را خدا حفظ می کند.”

متن دستخط ایشان:

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.