دیدار استاد “فرشچیان” با “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی”

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با “استاد محمود فرشچیان”، هنر را زبان ظریف انسان‌ها برای ایجاد ارتباط با لطافت‌های الهی در آفرینش دانست و گفت: نقاشی، به‌ویژه مینیاتور که نقشی ظریف و کوچک از طبیعت است، سابقه‌ای درخشان در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و وجود استادان و درخشش آنان در دنیا، نشان از پیشاهنگی هنر ایرانیست.

“آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار صمیمی با “استاد محمود فرشچیان”، هنر را زبان ظریف انسان‌ها برای ایجاد ارتباط با لطافت‌های الهی در آفرینش دانست و گفت: نقاشی، به‌ویژه مینیاتور که نقشی ظریف و کوچک از طبیعت است، سابقه‌ای درخشان در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و وجود استادان و درخشش آنان در دنیا، نشان از پیشاهنگی هنر ایرانیست.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تحسین کارهای هنری استاد فرشچیان، به آخرین کار وی “تابلوی معراج” اشاره کرد و افزود: از طریق رسانه‌ها پیگیر کارهای جدید شما هستم و «معراج» به عنوان یکی از باورهای دینی و اعجاز وجودی پیامبر اسلام قابل تحسین است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پیشنهاد استاد فرشچیان مبنی بر ایجاد دانشگاه هنرهای اسلامی و ایرانی اظهار داشت: طرح خوبی است و دانشگاه آزاد اسلامی هم آمادگی و هم امکانات همکاری را دارد، چون نگاه دانشگاهی به هنر می‌تواند علاوه بر علاقمندان عمومی جامعه، با قابلیت‌های خاص نیز به قابلیت‌های آن بپردازد.
 
در این دیدار استاد فرشچیان، از اشتیاق خویش برای دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت و تأکید کرد: از توجه شما به مسائل هنری زیاد شنیده بودم و امروز در دفتر شما دیدم که چگونه از آثار ارزشمند استاد بهزاد نگهداری می‌کنید.

وی دربارهٔ طرح ایجاد دانشگاه هنرهای اسلامی و ایرانی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با این کار می‌تواند به مجموعه اطلاعات هنری اسلام و ایران جامعیت علمی ببخشد.

لازم به ذکر است که استاد فرشچیان از تابلوهای متعدد نقاشی و مینیاتور که در قسمت‌های مختلف مجموعه دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار رفته، بازدید کرد.
 


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.