دیدار دکتر روحانی با روسای جمهور لبنان و تونس

اردیبهشت ۱۴۰۳

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با روسای جمهور لبنان و تونس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری لبنان امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در مقر این سازمان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار رییس‌جمهوری لبنان با دکتر روحانی

دکتر روحانی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و لبنان، در توسعه بیش از پیش همکاری های متقابل تاکید کرد.

رییس جمهور با ابراز نگرانی از وضع اسفبار سوریه و کاربرد سلاح شیمیایی در این کشور گفت: همه کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا جنگ داخلی در سوریه پایان یابد.

دکتر روحانی حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در لبنان را اعلام و مبارزه با تروریسم را مهم دانست و گفت: البته حمایت ایران از توسعه لبنان نیز برای ما مهم است.

رییس جمهور لبنان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد که مناسبت فی ما بین ایران و لبنان در عرصه‌های مختلف روز به روز افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که حوادث و تحولات در منطقه، به لبنان آسیبی نرساند.

دیدار رییس‌جمهوری تونس با دکتر روحانی

در ادامه نیز روسای جمهوری اسلامی ایران و تونس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در مقر این سازمان با یکدیگر دیدار و دربارهٔ آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر روحانی در این دیدار، ضمن قدردانی از حضور هیات بلندپایه تونس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران، روابط ایران و تونس را در تمام زمینه ها با اهمیت خواند.

طرفین در این دیدار با اشاره به همکاری دو کشور در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، بر اهمیت مبارزه با تروریزم در منطقه از جمله در سوریه به خاطر حفظ وجهه اسلام در جهان تاکید کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.