دیدار رئیس دانشگاه پزشکی باکو با سفیر کشورمان در باکو

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

باکو/ واحد مرکزی خبر / فرهنگی
سفیرکشورمان در جمهوری آذربایجان و پرفسور اهلیمان امیراصلان اف رییس دانشگاه پزشکی باکو، راههای همکاریهای علمی، دانشگاهی و پژوهشی بین دو کشور را بررسی و بر ضرورت ارتقای وضع علمی و رفاهی دانشجویان ایرانی تاکید نمودند.
به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از باکو ، در این دیدار اهلیمان امیراصلان اف بر توسعه همکاری های دانشگاهی و دانشجویی بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید نمود و گفت بیش از ۴۰۰ دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی از اولویت های اصلی ما است.
وی از عدم تایید مدرک دانشگاه پزشکی باکو در ایران انتقاد نمود و گفت دانشگاه طب باکو با بیش از ۸۰ سال سابقه و هشت هزار دانشجو، از سطح آموزشی و علمی بالایی برخوردار است و هرچه همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور دوست، برادر و همسایه بیشتر شود ، همکاری های ما بهتر خواهد.
به گفته رییس دانشگاه پزشکی باکو ، این دانشگاه هر سال بیش از هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی را پذیرش می نماید و هم اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو خارجی در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند که بیشترین آنها را دانشجویانی از ایران وترکیه تشکیل می دهند.

سفیرایران در جمهوری آذربایجان نیز از توجه رییس دانشگاه پزشکی باکو به کیفیت علمی دانشجویان ایرانی دراین دانشگاه تشکر نمود وگفت: در ایران اطلاعات کمی در خصوص سطح علمی دانشگاه پزشکی باکو وجود دارد، لذا تایید مدارک این دانشگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معمولا با مشکلاتی همراه بوده که امیدوارم با اعزام هیاتی از ایران این مشکل حل شود.

پاک آیین همچنین با اشاره به بعضی از مشکلات دانشجویان ایرانی در این دانشگاه یاد آورشد: رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی در جمهوری آذربایجان از وظایف مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو است و تسهیل درامور ثبت نام و افزایش سهمیه واگذاری خوابگاه های دانشجویی از خواسته های دانشجویان ایرانی در جمهوری آذربایجان است.
در پایان این دیدار سفیر کشورمان در باکو از بخش های مختلف دانشگاه طب دیدن نمود و ضمن حضور در اتاق ایران ( ابن سینا ) با بعضی از استادان این دانشگاه به گفتگو نشست، سپس از درمانگاه های بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی مجهز دانشگاه پزشکی باکو که در سال ۲۰۱۰ به بهره برداری رسید، دیدن نمود.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.