دیدار هیات ایرانی با نمایندگان روسیه و آلمان

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۷۳۰

دیدار هیات ایرانی با نمایندگان روسیه و آلمان

دومین روز از مذاکرات وین ۸ آغاز شد؛

دیدار هیات ایرانی با نمایندگان روسیه و آلمان

ظریف: سوم آذرماه روز پیروزی ملت ایران خواهد بود

خبرگزاری ایمنا: دیدارهای دو جانبه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با هیات های روسیه، آلمان، فرانسه ، انگلیس و آمریکا از صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی آغاز شده است.

چهارشنبه ۲۸ آبان – ۱۳:۵۶

به گزارش ممتاز به نقل از ایمنا، مذاکرات دو جانبه هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست مجید روانچی و سید عباس عراقچی معاونان ظریف با سرگئی ریابکوف و هانس دیتر لوکاس نمایندگان روسیه و آلمان در گروه ۱+۵ انجام شده است.
قرار است سایر دیدارها نیز به ترتیب با فرانسه، انگلیس و آمریکا بطور جداگانه انجام شود.
روز نخست مذاکرات پیش از ناهار کاری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با کاترین اشتون هماهنگ کننده ١+ ۵ با مذاکرات کارشناسی آغاز و در پایان شب نیز با مذاکرات کارشناسان پایان یافت.
مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت سه شنبه شب پس از یکساعت و نیم پایان یافت.
پس از ناهار کاری ظریف و اشتون که آغازگر دهمین دور مذاکرات جامع بطور رسمی بود، دیدارهای دو جانبه معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برگزار شد. این مذاکرات میان مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی و ویلیام برنز و وندی شرمن انجام شد. پس از آن هلگا اشمید معاون اشتون به آنان پیوست و مذاکرات سه جانبه انجام شد.
معاونان وزیر امور خارجه ایران سپس با نماینده چین مذاکره کردند.
این دور از مذاکرات، حساس ترین و مهمترین مرحله مذاکرات و به گفته محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان ‘مرحله آخر’ مذاکرات است.
مهلت قانونی این دور از مذاکرات وین تا ۲۴ نوامبر (سوم آذرماه) است که طرفین در تلاش برای دستیابی به توافق هستند. پس از یک روز مذاکره هنوز مقامات دو طرف درباره پیشرفت این دور از مذاکرات سخنی به میان نیاورده اند و همه خبرنگاران در انتظار اخبار رسمی هستند.
به گفته ظریف، در صورت توافق یا عدم توافق به دلیل زیاده خواهی های طرف مقابل، سوم آذر ماه روز پیروزی ملی ایرانیان خواهد بود.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.