دیدار گروهی از خانواده شهدای مصری با وزیر ارشاد

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی و فرهنگی /۰۳/۲۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروهی از خانواده شهدای مصری دیدار و برخی ویژگی ها و نقاط مشترک دو ملت اسلامی را بیان کرد.

آقای سید محمد حسینی در حاشیه این دیدار که امشب در هتل سیمرغ برگزار شد و در مصاحبه با خبرنگاران تکریم شهدا را بر همه لازم دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص)،‌ بزرگان، صحابه و ائمه اطهار همه بر قدر دانستن جایگاه شهیدان تاکید داشتند.
وی افزود: به واسطه این خونهای پاک است که اسلام توانسته است در طول تاریخ پیشرفت کند و امروز هم که ما شاهد تحول، قیام، خیزش و تحرک در مصر، تونس، لیبی، یمن و دیگر کشورها هستیم، همه به خاطر این مجاهدت ها و روحیه شهادت طلبی است.
آقای حسینی تصریح کرد: ما در ایران شهدای فراوانی را نثار کردیم و همین شهید دادن باعث شده است که انقلاب تداوم پیدا کند از این رو در ایران هم تکریم خانواده شهدا را بر خود فرض می دانیم و این افتخار برای ماست و مباهات می کنیم که میزبان خانواده شهدای مصر باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود درباره حسنی مبارک گفت: ما انتظار داریم کسانی که در حق مردم مصر جنایت کردند به سزای اعمالشان برسند و کسانی که در اتفاقات گذشته مصر سهیم بودند و با مبارک همکاری می کردند هم جایگاهی نداشته باشند.
وی افزود: مردم مصر باید بتوانند این افراد را کنار بزنند و کسانی در راس امور مردم مصر قرار گیرند که از میان خودشان باشند و بتوانند استقلال و آزادی مردم مصر را تضمین کنند تا به عنوان کشوری باشد که طلایه دار حرکت های اسلامیست.
در این دیدار چند تن از حاضران در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از میهمان نوازی کشورمان، دو ملت ایران و مصر را به هم نزدیک دانستند.
صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.