دکتر عسگری مقدم : همکاری علمی و هم افزایی دانشجویی، هدف اصلی همایش

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

در آستانه همایش دانشگاه پیام نور استان تهران؛

 خبرگزاری آریا- اولین همایش تخصصی علوم، فناوری و سامانه های مهندسی برق دانشگاه پیام نور استان تهران امروز برگزار می شود.
 به گزارش خبرگزاری آریا ،مدیرگروه علمی مهندسی برق این دانشگاه در مورد ایده برگزاری این همایش توضیح داد : عمر رشته برق در دانشگاه پیام نور یک سال است. مهرماه سال قبل اولین گروه دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل شدند و امسال نیز کارشناسی ارشد رشته برق به این دانشگاه اضافه شد و دانشجو پذیرش کردیم.
وی ادامه داد: برای آشنایی دانشجویان با این رشته و افزایش سطح دانش آن ها بنابه برگزاری این همایش یک روزه گذاشتیم و علاوه برآن ، روز قبل نیز کارگاهی برای دانشجویان و اساتید شرکت کننده برگزار کردیم.
عسگری مقدم همکاری علمی و هم افزایی دانشجویی را هدف اصلی این همایش خواند و گفت:اولینهمایشتخصصیعلوم،فناوریوسامانههایمهندسیبرقدانشگاهپیامنوراستانتهران به منظور افزایش سطح دانش و معلومات دانشجویان با این رشته و هم چنین آشنایی با اساتید و مراکز تحقیقاتی- پژوهشی در زمینه برق درکل کشور برگزار می شود.
مدیر گروه علمی مهندسی برق دانشگاه پیام نور در خصوص مقاله های ارائه شده به این همایش گفت: سیصد مقاله از سوی دانشجویان و اساتید به دفترخانه کنفرانس ارسال شد که از این بین صد مقاله پذیرفته و در نهایت ۵۰مقاله به صورت پوستر و ۵۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه شد.
وی از ادامه برگزاری همایش برق دانشگاه پام نور خبر داد و افزود: درنظر داریم درسال های آینده این همایش را به صورت بین المللی برگزار کنیم و از اساتید دانشگاه های خارج از کشور نیز مقاله داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این همایش نیز هرچند به صورت ملی برگزار شد ، اما از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور مقاله هایی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود.
دکتر عسگری مقدم توسعه رشته برق در دانشگاه پیام نور را جزو برنامه های کوتاه مدت این دانشگاه خواند و اظهار داشت: به یاری خدا امسال مقطع کارشناسی ارشد برق را در دانشگاه پایه گذاری کردیم ؛ برنامه دانشگاه بر این است که علاوه بر گسترش کیفی این رشته ، توسعه کمی آن را نیز دنبال کنیم و در چند سال آینده مقطع دکترای مهندسی برق دانشگاه پیام نور را هم راه اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون رشته برق با ۵ گرایش در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مراکز مختلف دانشگاه پیام نور در مراکز استان ها مثل تهران و اصفهان دانشجو پذیرش می کند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.