دیتاسنتر تامین اجتماعی راه اندازی شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فاوانیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با استفاده از دیتاسنتر از سوءاستفاده‌های احتمالی و جعل دفترچه‌های دستی جلوگیری می‌شود.

به گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از فارس، سعید مرتضوی در مراسم افتتاح مرکز دیتاسنتر سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد iبهره‌برداری از فاز اول دیتا‌سنتر سازمان تامین اجتماعی هستیم این سیستم از نظر اهمیت و بزرگی جزو دیتاسنترهای بزرگ کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دیتاسنتر سازمان تامین اجتماعی جزو ۱۰ دیتاسنتر بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود افزود: از سالهای گذشته یکی از دغدغه‌های مدیران تامین اجتماعی طراحی و راه‌اندازی دیتاسنتر بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اهمیت راه‌اندازی دیتاسنتر در تامین اجتماعی بسیار بالاست چرا که مرکزی برای تمرکز اطلاعات iبه صورت یکجا نداشته‌ایم و از این بابت زیانهای هنگفتی متوجه تامین اجتماعی می‌شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: در وقتی که سازمان تامین اجتماعی فاقد دیتاسنتر بود در شهرستانها و استانهای مختلف اطلاعات iبه صورت غیرمتمرکز انباشته و ذخیره می‌شد که پیامد‌ها و جرم‌هایی در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از دیتاسنتر از سوءاستفاده‌های احتمالی و جعل دفترچه‌های دستی جلوگیری می‌شود.

مرتضوی iبه دیگر مزایای دیتاسنتر اشاره کرد و گفت: اکثر خدمات غیرحضوری در تامین اجتماعی در غالب دیتاسنتر iبه صورت مکانیزه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با استفاده از دیتاسنتر نسبت iبه اقدامات آتی درآیند.

مرتضو ی در پاسخ iبه پرسشی مبنی بر راه‌اندازی فاز دوم دیتاسنتر اظهار داشت: فاز دوم دیتاسنتر سازمان تامین اجتماعی در دهه فجر افتتاح می‌شود و برنامه‌ریزی شده که فاز سوم این سیستم تا پایان سال iبه iبهره‌برداری برسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: طراحی و استفاده از سامانه‌های متمرکز وقتی امکانپذیر می‌شود که سازمان حاوی مرکز داده‌ای مطمئن با ظرفیت‌ پایدار باشد.

وی تاکید کرد: طراحی و اجرای مرکز داده سازمان تامین اجتماعی براساس نیازمندی‌های سازمان و با استفاده از تازهترین سخت‌آفزار و نرم‌آفزار و تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و با تکیه بر دانش و توان داخلی در شرایطی انجام شد که محدودیت‌های و موانع بسیاری حتی برای خرید و دسترسی iبه تجهیزات مستندات و مراجع فنی مورد نیاز داشته‌ایم.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.