دیدار با دوتار نواز آشخانه‌ای/ تلاش برای حل مشکل بیمه هنرمندان کهنسال

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از دیدار و گفتگو با سهراب محمدی دو تارنواز و خواننده مطرح شهر آشخانه در خراسان شمالی خبر داد.
عباس عظیمی، مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین دیدارش با هنرمندان پیشکسوت اینگونه توضیح داد: در مسیر بازگشت از خراسان رضوی و بعد از دیداری که با نور محمد درپور هنرمند شهیر موسیقی از خطه تربت جامی داشتم، به شهر آشخانه در نزدیکی بیرجند رفته و در این شهر با سهراب محمدی دوتارنواز و خواننده معروف این شهر که در منطقه بسیار محبوب است، دیدار کردم.

وی هدف خود از این دیدارها را نزدیکی بیشتر با هنرمندان سالخورده دانست و افزود: اصولا اینکه ما به عنوان موسسه هنرمندان پیشکسوت با چنین هنرمندانی دیدار کرده و از احوالات آنها با خبر باشیم جزو وظایف ذاتی ماست. من در این دیدارها مشکلات آنها را می‌شنوم و حتی‌المقدور آنها را رفع می‌کنم.

عظیمی خاطرنشان کرد: قصد داشتم در سفری که به خراسان شمالی، جنوبی و رضوی دارم با بعضی دیگر از هنرمندان پیشکسوت این خطه نیز دیدار کنم ولی برف و باران شدیدی که آمد ما را از سفرمان عقب انداخت و برنامه‌هایمان را بهم ریخت.

وی این سفرها را در راستای تحقق شعار “ایران فقط تهران نیست و هنرمندان فقط چهره‌های شناخته‌شده نیستند” دانست و گفت: ما این شعار را مطرح کردیم و قصد داریم که آن را عملی کنیم. در کنار چهره‌های مطرح هنری که در تهران می باشند، دیگر هنرمندان پیشکسوت که در شهرستان‌های سراسر ایران زندگی می‌کنند به توجه و رسیدگی به مسایلشان نیاز دارند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در مورد حمایت از هنرمندان نیازمند شهرستان‌ها توضیح داد: ما دست خالی پیش این هنرمندان نرفتیم ولی مهم‌تر از مسائل مادی، مسائل روحی و معنوی است که هنرمندان دارند. این دیدارها در روحیه آنها تاثیر بسیاری می‌گذارد.

وی از پیگیری بیمه هنرمندان در این سفرها خبر داد و بیان کرد: اکثر این هنرمندان در سال‌های جوانی خود بیمه نشدند و اکنون نیز به خاطر بالا رفتن سن‌شان بیمه خوبی به آنها تعلق نمی‌گیرد که ما سعی داریم این موضوع را حل کنیم.

عظیمی در پایان سخنان خود گفت: بسیاری از این هنرمندان تکرار ناشدنی می باشند و ما قصد داریم با برنامه‌ریزی مدون هنر و تجارب آنها را ضبط و ثبت و به نسل جوان منتقل کنیم.

منبع: مهر


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.