دیدار جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس با رییس کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار که در آستانه بازیهای المپیک ۲۰۱۲ و در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد، ایرانیان حاضر اعلام کردند که برای استقبال از ورزشکاران کشورمان و حمایت یکپارچه از آنان در مسابقات المپیک لحظه شماری می کنند.

تعدادی از ایرانیان که از شهرهای مختلف انگلیس برای شرکت در این جلسه به لندن آماده بودند اعلام کردند که هموطنان مقیم در شهرهای دیگر نیز بطور خودجوش تشکل های داوطلبانه ای را برای حمایت از ورزشکاران ایرانی تشکیل داده اند.

آقای علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک در این دیدار طی سخنانی با قدردانی از ایرانیان مقیم انگلیس، گزارشی از وضعیت ورزش کشور و همچنین برنامه های این کمیته برای حضور پر قدرت ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک ارائه کرد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک لندن رکورد تازه ای را در تاریخ حضور کشورمان در این مسابقات به ثبت برسانند.

وی اظهارداشت: در بازیهای المپیک لندن حدود ۵۵ ورزشکار ایرانی در ۱۴ رشته با حریفان خود مبارزه خواهند کرد.

رییس کمیته ملی المپیک با تقدیر از تدارکات و برنامه ریزی های بسیار خوب ایرانیان مقیم انگلیس برای حمایت از ورزشکاران ایرانی، تاکید کرد که حضور متحد و یکپارچه هموطنان برای تشویق ورزشکاران تاثیرات بسیار مثبتی در بالا بردن روحیه ورزشکاران خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ملی المپیک نیز در حد توان و امکانات خود از برنامه های ایرانیان مقیم انگلیس برای تشویق ورزشکاران ایرانی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: به رغم سهمیه ها و محدودیت هایی که در تهیه بلیت مسابقات المپیک وجود دارد، ما تلاش می کنیم به هر میزان که امکان پذیر باشد بلیت رشته هایی را که ورزشکاران ایرانی در آنها رقابت خواهند کرد، برای هموطنان ایرانی تهیه کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک کشورمان تاکید کرد: ورزشکاران ایرانی با آمادگی کامل و با تمام توان و قدرت در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ در لندن شرکت خواهند کرد و حضور گسترده ایرانیان در سالن های مسابقات برای تشویق ورزشکاران نیز به موفقیت آنان کمک می کند.

وی گفت: کمیته ملی المپیک برای پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای ورزش دوستان ایرانی مقیم لندن در زمینه اقلام تبلیغاتی نظیر پرچم، کلاه، پیراهن های ورزشی و … در حد توان و امکانات، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است تا هموطنان عزیز ما بتوانند بصورت متحد از ورزشکاران ایرانی حمایت کنند.

آقای علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های صورت گرفته در ورزش کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی کشور تا قبل از دولت نهم حدود ۴۲ سانتیمتر مربع بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده این فضای سرانه طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ دو برابر شد.

وی افزود: به عبارت دیگر طی پنج، شش سال گذشته به اندازه کل فضاهایی که طی شش دهه قبل از آن احداث شده بود، فضای جدید ورزشی ساخته شد… در حال حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ پروژه ورزشی نیز در بخش های دولتی و خصوصی در دست اجرا است که با تکمیل آنها سرانه فضای ورزشی کشور به حدود ۱/۱ متر مربع افزایش خواهد یافت که رقم خوبی است.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران سپس به ارتقاء جایگاه کشورمان در ورزش آسیا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بازیهای آسیایی قطر در سال ۲۰۰۶ از جایگاه دهم رده بندی مدال ها به جایگاه ششم ارتقاء یافت و سپس در بازیهای سال ۲۰۱۰ در گوانگجوی چین، ایران به رده چهارم صعود کرد و ما هم اکنون در عرصه ورزش جزو چهار کشور برتر قاره پهناور آسیا هستیم و امیدواریم که به زودی تا رده سوم بالا برویم.

وی سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت های ورزش، توجه به ورزش بانوان و همچنین برنامه ریزی برای کسب مدال در رشته های پر مدالی نظیر دو و میدانی، قایقرانی، تیراندازی و … را از جمله دلایل موفقیت کشورمان در عرصه آسیا توصیف و تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه المپیک نیز باید همین مسیر را طی بکنیم تا بتوانیم در سال های آینده در رشته های بیشتری سهمیه المپیک و حتی مدال المپیک دریافت کنیم.

آقای علی آبادی گفت: کشور ما ظرفیت ها و استعدادهای لازم را برای کسب مدال های رنگارنگ در رشته های مختلف و در میادین بزرگ جهانی و المپیکی را دارد و باید با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب، دایره کسب مدال در المپیک را از رشته هایی نظیر کشتی، وزنه برداری و تکواندو به رشته های دیگر توسعه دهیم.

آقای بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنان کوتاهی در جمع ایرانیان مقیم انگلیس گفت: بازیهای المپیک یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای ورزشی جهان است که همه کشورها تلاش می کنند حضور موفقی در این بازیها داشته باشند.

وی افزود: حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در بازیهای المپیک در واقع تصویری از پیشرفت های آن کشور در زمینه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است.

وی اظهارداشت: ما طی سال های گذشته از بهترین مربی های داخلی و بین المللی برای آماده سازی ورزشکاران جهت حضور موفق در بازیهای آسیایی و المپیک استفاده کرده ایم و با برگزاری اردوهای مستمر، انشاءالله حضور موفقی را در بازیهای لندن خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان تاکید کرد: همه ما به عنوان ایرانی وظیفه داریم برای بالابردن نام ایران عزیز در عرصه های بین المللی تلاش کنیم و عرصه المپیک یکی از عرصه هایی است که می توانیم با حمایت یکپارچه از ورزشکاران مان، این کار را انجام دهیم.

در جریان این دیدار اعلام شد که کانون حامیان ورزشکاران ایرانی در بازیهای المپیک لندن، که توسط ایرانیان مقیم انگلیس و برای حمایت و تشویق یکپارچه قهرمانان ایرانی در مسابقات مهم المپیک تشکیل شده است، از امروز کار خود را آغاز کرد.

رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان برای بازدید از دهکده بازیهای المپیک و همچنین دیدار و گفت و گو با مسئولان برگزاری این بازیها به لندن سفر کرده اند.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن از روز ششم مرداد ماه در شرق پایتخت انگلیس افتتاح می شود و نخستین گروه از کاروان ۵۵ نفره کشورمان اوایل مرداد وارد لندن خواهند شد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.