دیدار خالد مشعل و لاریجانی

دیدار خالد مشعل و لاریجانی

دیدار خالد مشعل و لاریجانی

دیدار خالد مشعل و لاریجانی

یکی از رهبران جنبش حماس از سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش به ایران خبر داد .

خبرگزاری سما فلسطین نوشت: یکی از رهبران جنبش حماس از سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش به ایران خبر داد .

به گزارش «تیک»، باسم نعیم روز شنبه گفت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار اخیر ( سه روز پیش ) با خالد مشعل در دوحه قطر ، بر حمایت کامل تهران از جنبش حماس تاکید کرد .

باسم نعیم افزود ایران بر موضع ثابت خود در پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین و حمایت از گروههای مقاومت فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرده است .

مسئول جنبش حماس اظهار داشت علی لاریجانی به خالد مشعل گفت بدون تردید تهران از گروههای مبارز فلسطینی پشتیبانی می کند .

بر اساس بیانیه جنبش حماس ، خالد مشعل چهارشنبه گذشته با هیئت ایرانی به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی این کشور در دوحه درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات داخلی فلسطین و روابط حماس و تهران گفتگو کرد .

باسم نعیم دیدار مشعل و لاریجانی را دیداری مهم در سطح مسئولان عالی رتبه ایران و حماس دانست و تاکید کرد این دیدار می تواند مقدمه ای برای به بهبود و تقویت روابط دو جانبه منجر شود .

نعیم افزود مشعل و لاریجانی مسایل داخلی فلسطین و کاهش اهتمام کشورهای منطقه و جامعه جهانی به مسئله فلسطین را بررسی کردند .

مسئول ارشد جنبش حماس با اشاره به تصمیم خالد مشعل سیاسی برای سفر به ایران در آینده نزدیک ، گفت زمان دقیق سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران تاکنون معلوم نشده است.

گفتنی است هیئتی از حماس اواخر سال میلادی گذشته در تهران با مقامات بلند پایه ایران در تهران دیدار کرد .

روابط حماس و ایران با آغاز بحران داخلی سوریه در اواسط مارس سال ۲۰۱۱ تیره شد.

با آغاز بحران داخلی سوریه جنبش حماس ضمن حمایت از مخالفان سوریه ، مخالفت خود را با سیاست های بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد .

در پی بروز اختلاف میان حماس و دولت سوریه خالد مشعل در سال ۲۰۱۲ محل اقامت خود را از دمشق به دوحه قطر منتقل کرد .

دیدار خالد مشعل و لاریجانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.