دیدار رسمی وزیر آموزش و پرورش با وزیر آموزش ملی ترکیه

حاجی بابایی با عمر دینچر ، وزیر آموزش ملی ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در نشستی صمیمی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد طرفین خواستار توسعه روابط آموزشی میان دو کشور شدند.
 
وزیر آموزش ملی کشور ترکیه در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آموزشی ایران گفت: شباهت‌های آموزشی، فرهنگی و علمی بسیاری در سیستم‌های آموزشی ایران و ترکیه وجود دارد و همکاری‌های دو جانبه در توسعه این زمینه‌ها بسیار موثر و مفید است.

عمر دینچر در این نشست با بیان این‌که سیستم آموزشی کشور ترکیه مانند ایران در حال تغییر است، افزود: پیش از این مدارس ترکیه دو وجهی بودند و آموزش‌های دینی از آموزش‌های غیر دینی تفکیک شده بود اما با تغییر این سیستم در حال حاضر  این روش‌های آموزشی با یکدیگر تلفیق شده‌اند.

وی اجرای طرح هوشمند سازی مدارس کشور ترکیه را یکی از طرح‌های وزارت آموزش ملی ترکیه عنوان و بیان کرد: کشور ترکیه با اجرای طرح آموزشی فاتح؛ مدارس را به سمت هوشمند سازی هدایت می‌کند.

در این نشست رسمی، صبح خیز، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، حیدری، معاون پارلمانی، مستقیم، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، یزدانی، رئیس مرکز امور بین الملل، قربان، معاون آموزش ابتدایی، حاج کریم، مدیر کل حراست و جمعی از مقامات عالی رتبه آموزش و پرورش کشور ترکیه حضور داشتند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.