دیدار روسای مجالس ایران و آذربایجان

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس جمهوری آذربایجان و هیات همراه با وی،‌ روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مناسباتی همواره برادرانه و دوستانه و بر پایه پیوندهای عمیق تاریخی مذهبی میان دو ملت خواند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در این دیدار افزود: گسترش همکاری‌های پارلمانی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی را پیش روی رهبران دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات برادرانه فیمابین ایجاد می‌کند.

وی سفر اوکتای اسداف رئیس مجلس جمهوری‌ آذربایجان به تهران را جهت شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان نشانه تمایل و اراده رهبران دو کشور برای گسترش پیوندهای مودت آمیز فیمابین خواند.

وی همچنین بر آمادگی کشورمان برای هرگونه همکاری جهت حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه به منظور کمک به استقرار آرامش و ثبات تاکید کرد.

در این دیدار همچنین اوکتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان روابط ایران و جمهوری آذربایجان را دارای پیوندهای عمیق دوستی و برادری دانست و افزود: گسترش روابط دوستانه دو کشور برای جمهوری آذربایجان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی بر حمایت مجلس جمهوری آذربایجان از توسعه همه جانبه روابط با ایران بویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: نقش مثبت و سازنده ایران در کمک به تامین امنیت و آرامش منطقه و توسعه همکاریهای منطقه‌ای بویژه کمک به حل و فصل مناقشه قره‌باغ برای جمهوری آذربایجان قابل احترام و قدردانی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.