دیدار رییس جمهوری از مجتمع خدمات توانبخشی کودکان معلول نارمک

ایران > دولت– ممتازنیوز:
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز سه شنبه همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مجتمع خدمات توانبخشی کودکان معلول نارمک حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مجتمع دیدن کرد.

به گزارش ایرنا ، در این مرکزحدود ۲۰۰ کودک هفت تا ۱۴ سال با معلولیت ذهنی شدید درچهار بخش مجزا نگهداری می‌شوند.

این مجتمع از بزرگ ترین مراکز نگهداری معلولان ایزوله در تهران بوده و دارای ۱۵۰ پرسنل و مددیار است ؛ هر ۱۲ کودک توسط یک مددیار نگهداری می‌شوند.

در مجتمع خدمات توانبخشی کودکان معلول نارمک، هنگامی که کودکان به سن ۱۴ سالگی می‌رسند به مراکز دیگری منتقل می‌شوند که اکنون ۴۲ پسر در نوبت انتقال به مراکز بالای ۱۴ سال قرار دارند.

این مجتمع در سال ۱۳۴۵ توسط گروهی از اشخاص خیر و نیکوکار تاسیس و جهت نگهداری کودکان معلول ذهنی وقف شده است و هم اکنون زیرنظر سازمان بهزیستی کشور و با مشارکت‌های مردمی اداره می‌شود.

در این مرکز خانواده‌ها هفته‌ای یک بار می‌توانند کودکان خود را ملاقات کنند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین فریدون دستیارویژه رییس جمهوری و محمدرضا صادق مشاور ارشد آقای روحانی در این بازدید رئیس جمهوری را همراهی می‌کردند.

پس از این دیدار ، رئیس جمهوری به مناسبت بیست و هشتم صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور تعدادی از سالمندان که به این مراسم دعوت شده بودند ، عزاداری کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.