دیدار سفیر اوکراین در تهران با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

الکساندر مارسکی، سفیر اوکراین در تهران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه و گسترش روابط دوستانه فیمابین در عرصه‌های گوناگون ابراز امیدواری نمود: با مساعی مشترک از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دو کشور برای تقویت همکاری‌ها استفاده شود.

وی در همین زمینه با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در اوکراین بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی در تتحکیم روابط دوجانبه تاکید نمود و افزود: امید است با آغاز دور تازه پارلمان اوکراین همکاری‌های پارلمانی دو کشور وارد عرصه تازه می‌گردد.

الکساندر سامارسکی، سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری موفق انتخابات پارلمانی اوکراین بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت مناسبات دوستانه با ایران تاکید نمود و افزود: استفاده از همهی ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی مورد توجه جدی رهبران اوکراین است و در این چارچوب از ارتباطات بیشتر میان مجالس دو کشور استقبال می‌کنیم.

وی همچنین ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های تازه همکاری‌های صنعتی، اقتصادی و علمی فیمابین را یادآور شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.