دیدار عباس با رئیس‌جمهوری چین/آمادگی پکن برای فراهم‌سازی زمینه دیدار عباس و نتانیاهو

۱۶اردیبهشت،

rt33-2.jpg

محمود عباس در دیدار با رئیس‌ جمهوری چین به بررسی روابط دو جانبه میان فلسطین و چین و راه‌های تقویت این روابط پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری فلسطینی “وفا” گزارش داد که فلسطین و چین با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و “شی جینپینگ”، رئیس‌جمهوری چین دو توافقنامه همکاری مشترک را منعقد کردند که توافقنامه اول در زمینه اقتصادی و تکنولوژی و توافقنامه دوم در عرصه فرهنگی و تربیتی بود.

محمود عباس و شی جینپینگ روز دوشنبه در پکن در خصوص روابط دو جانبه میان فلسطین و چین و راه‌های تقویت آن بحث و مذاکره کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که دو طرف در خصوص مسائل منطقه و جهان به دیدگاه‌های مشترک دست یافتند.

رئیس‌جمهوری چین نسبت به مذاکرات خود با محمود عباس در خصوص مساله فلسطین و دیگر مسائل اظهار خرسندی و از روابط تاریخی میان فلسطین و چین استقبال و از سفر عباس به چین قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که چین خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین و حل و فصل اختلافات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس اصول همزیستی مسالمت آمیز است.

وی افزود: باید برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در سمت و سویی درست حرکت کرد و به اصول همزیستی مسالمت آمیز میان فلسطین و اسرائیل پایبند بود.

رئیس‌جمهوری چین بر لزوم تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

شی جینپینگ تاکید کرد که بر پایه اصل “زمین مقابل صلح” مذاکرات تنها راه برای تحقق صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

محمود عباس روز یکشنبه بنا به درخواست رئیس‌جمهوری چین وارد پکن شد.

همچنین خبرگزاری روسی ایتارتاس گزارش داد که سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که کشورش برای زمینه سازی‌های لازم جهت دیدار محمود عباس با بنیامین نتانیاهو ،نخست وزیر رژیم صهیونیستی آماده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.