دیدار قالیباف با آیت الله مجتهد شبستری

محمد باقر قالیباف با آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امام جمعه تبریز در این دیدار خطاب به قالیباف گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد، همانطور که در عمران و آبادانی تهران موفق بودید و فعالیت فرهنگی هم داشتید، در آینده نیز در سطح کشور موفق باشید.از اینکه شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی را با قدوم خود مزین کردید سپاسگزاریم و از درگاه الهی برای شما و عزیزانی که همراهتان هستند آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

 وی با اشاره به اهمیت مسایل فرهنگی در جامعه،گفت: امیدواریم همانطور که تهران را آباد کردید و در آبادانی پایتخت موفق بودید، در آینده نیز در آباد شدن کل کشور موفق باشید و توجه داشته باشید که همراه با آبادانی و کارهای عمرانی و اقتصادی، باید به مسایل فرهنگی هم توجه کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: مسایل اقتصادی امروز مورد ابتلاء جامعه است و تورم و گرانی مردم را رنج می‌دهد، بر همین اساس محوریت مباحث کاندیداها بیشتر مباحث اقتصادی است اما در کنار این مسایل فرهنگی نیز نباید نادیده گرفته شود.

 امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط تهاجم فرهنگی غرب گفت: انقلاب ما رنگ و بوی فرهنگی دارد و در کنار معیشت مردم، مسایل فرهنگی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 آیت‌الله شبستری ادامه داد: امیدواریم عزیزانی که دولت آینده را تشکیل خواهند داد، در بهبود معیشت مردم  و بهبود موقعیت ایران در مسائل بین‌المللی موفق باشند.

 وی در پایان با بیان اینکه دولت آینده باید قوی و از هرجهت ولایتمدار باشد گفت: هماهنگی کامل بین قوا هم مساله مهمی است تا از این راه، مشکلات کشور در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

 در ادامه این نشست، محمدباقر قالیباف  با ابراز خرسندی از ملاقات آیت‌الله شبستری گفت: ما از امام، فقه‌ها و امام اینگونه یاد گرفته‌ایم که مسایل اقتصادی هدف نیستند بلکه وسیله‌اند و هدف تعالی انسان است.

 وی افزود: جامعه ما باید به صورتی پیش برود که بندگی واقعی خدا در آن جاری باشد و زندگی مردم رحمانی شود. اگر مسایل اقتصادی هم حل نشود، تاثیرات منفی در حوزه‌های فرهنگی می‌گذارد. بر همین اساس سابقه ما هم نشان داده که با مدیریت‌ جهادی و با نگاه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ها را پیش بردیم. به عنوان مثال تلاش کردیم شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم و این دغدغه‌های فرهنگی همواره مورد تاکید ما بوده است.

 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و دینی شهرداری تهران و تمجید علمای دینی همچون حجت الاسلام محسن قرائتی از اقدامات شهرداری تهران، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مساله بسیار مهمی است اما چنین مساله مهمی در جامعه فقیر زمینه اجرا پیدا نمی‌کند . جامعه فقیر در برابر قدرت و ثروت شکننده می‌شود.

 قالیباف در پایان گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد اما سوءمدیریت و سوءتدبیر ما را به اینجا رسانده است.

نوشته دیدار قالیباف با آیت الله مجتهد شبستری اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.