دیدار هیات پارلمانی ایران با معارضین سوری

یک عضو هیات خبر داد:

ایران > سیاست‌خارجی
یکی از اعضای هیئت پارلمانی ایران که اخیرا به سوریه سفر کرد با اشاره به تبلیغات شبکه های عربی مبنی بر شرایط وخیم در دمشق و احتمال سقوط اسد گفت: بر اساس ملاحظات ما زندگی عادی در دمشق جریان دارد و مردم در عرصه های مختلف به زندگی خود ادامه می دهند و هیچ نشانه ای از سقوط بشار اسد دیده نشد.

سید مرتضی حسینی عضو هیات پارلمانی ایران در سفر به سوریه،گفت: در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس مجلس، رئیس جمهور، وزیر خارجه و مسئول شورای امنیت سوریه با معارضان دولت سوریه نیز دیدار داشتیم.

به گزارش مهر، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود:معارضین داخلی سوریه عمدتا معتقد به گفتگو و مخالف اقدامات مسلحانه می باشند و در دیداری که ما با آن ها داشتیم خواستار تسریع در انجام اصلاحات از سوی بشار اسد بودند و تاکید داشتند جنگ و اقدام مسلحانه را قبول ندارند و اذعان کردند کسانی که در سوریه دست به اقدام مسلحانه می زنند سوری نبوده و از دیگر کشورها به این کشور آمده اند.

به گفته این نماینده مجلس معارضینی که هیئت ایرانی با آن ها ملاقات داشته اند اعلام کرده اند که ۱۲ گروه از معارضین توافقنامه ای برای آتش بس و آغاز گفتگو ها و کمک رسانی به مردم امضا کرده اند.

وی به دیدار هیئت ایرانی با رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: بشار اسد ضمن تمجید از کمک های ایران در شرایط بحران این کشور گفت که از ۲۳ کشور تروریست ها در سوریه حضور دارند.

حسینی با اشاره به تبلیغات شبکه های العربیه و الجزیره که شرایط سوریه را جنگی نشان می دهند تاکید کرد: در این سفر هیچ نشانه ای از احتمال سقوط دولت در سوریه دیده نشد و زندگی عادی در دمشق جریان داشت و دانشگاه ها و  بازار فعالیت عادی داشتند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به نقش القاعده در اقدامات تروریستی در سوریه گفت: امریکا به دنبال ادامه دار شدن بحران در سوریه است چون شکسته شدن مقاومت به نفع رژیم صهیونیستی و درگیر شدن عناصر القاعده در سوریه هر دو به نفع امریکایی ها است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.